Dings Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg har et problem når jeg kjører 3Dmarks... Maskinen starter på nytt under testen.. Hvorfor? Har overklokket litt (fra 1,46Ghz til 1,5Ghz) på min XP1700+.. Hva må jeg gjøre? Stille opp Vcore? Gi f... i hele greien eller kanskje skaffe meg en bedre kjøler (ligger på 35 grader idle og 39 grader max load...) Får forresten "bare" 2858 poeng med følegende specs: Burde jeg kunne få mer hvis jeg fikser litt på skjermkortet? Asus a7v133 AMD 1700XP+ 256MBsdram 80GB WD Abit siluro GF2 t400 Lenke til kommentar
ZenxZ Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Her er det som regel kanskje mange ting som er problemet :sad: Hva slags oprativsystem kjører du? Kjører du win98 så burde du skifte til win2k eller winXP tvert!!!! Det kan hende rett og slett at den ikke er stabil.., men sansynlighvis er det ikke det, siden den holder bra tempraturer Jeg hadde noe av det samme problemet med 3dmark. Jeg hadde også mange andre problemer når jeg kjørte win98, alt "hakka" liksom. men jeg prøvde winXP og det funka fett 2k!!! Det er akuratt som om pcen min er optimalisert for winXP!!! 2800 (eller hva det var) er sinnsykt lite, når jeg ser på specsa dine! Du har ikke akuratt noe særlig med 3dkort, men mere en 3000 burde du ha klart, med tanke på prosessoren! Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Ehh...nei.....der ER en bra score for ditt system!! Lenke til kommentar
Raven Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Kjører du XP2600(5.1)? 1.Gå til System Properties - Advance - Startup and recovery - skru av automatic restart (Da får du blåskjerm istedet, så kan du poste feilen her) 2. Gå til Event logen din under system og du vil finne en ERROR message(sjekk ut denne) 3. Formater legg inn alt på nytt. 4. Det har ingen ting å gjøre med overklokkingen din; er strømforsyningen din under 250W, hvis du kjører mange vifter kan du overbelaste den. Det finnes to løsninger for å finne ut om den er overbelastet: - Multimeter - Regne sammen amper(A) 5. CL 2/ultra på ram kan påvirke blåskjermene dine i negativ retning. To løsninger finnes det: - Skru av ultra/CL 2 innstillingene hvis ikke minnet er lagd for det. - Skru opp DDR voltage. 6. Ustabil CPU har ingen innvirkning på blåskjermer, maskinen henger seg da.... 7. Flash BIOS, det var mitt problem til en tid: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (%3), which lies in the %4 protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance. The system BIOS attempted to improperly access hardware resources concurrently with the operating system. This type of access cannot be synchronized and can cause system instability. Contact the system vendor for an updated BIOS and follow the vendor's instructions for installation. Jeg flashet BIOS og har ALDRI hatt en eneste blåskjerm. Stabilt SyStem! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Har samme problem, men alt ellers ser ut til å fungere. Abit SD7-533, p4 1.6a @ 2.12, 2x 256 mb PC2700 Twinmos, Hercules 8500le 64mb ddr(ikke overklokket). Kjører CPU på 1.625 volt som er maks for denne biosen og har vært redd for at dette er for lavt og er årsaken. Men etter å ha klikket litt rundt ser det ut som om mange får denne CPU`en stabil ved mye lavere spenning på denne hastigheten. Er det mulig å utelukke at for lav kjernespenning kan være årsaken når ram/pci/agp går på nøyaktig riktig frekvens? Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Muffinmannen: Gå på http://www.abit.nl og last ned Bios version SD7A5J,Jeg bruker denne,med denne biosen får du tilgang til å stille Vcore helt opp til 2.2 volt :smile: Jeg må ha nesten 1.8 volt for å få min stabil på ca 147-150 fsb,men ved 133 kan jeg kjøre 1.625 har også prøvd med lavere,men tror det er best med litt mye da er jeg på den sikre siden :wink: Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Formaterte og la inn XP på nytt. Funket greit etterpå! Hadde noen stygge krasjer når jeg prøvde meg fram med overklokkingen, kanskje skadet jeg noen filer som var nødvendige. Prøvde å avinstallere 3D mark og skjermkortet for så å legge inn kun disse igjen, men det var full overhaling som skulle til i mitt tilfelle... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-08 19:28 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå