DezTruckTor Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei Jeg har følgende: --- Apache 2 MySQL 5.0 PHP 5.0.2 ---- Jeg får følgende melding når jeg prøver å koble til MySQL via php: Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\Programfiler\Apache Group\Apache2\htdocs\3C\news\db.php on line 2Could not connect: Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client Vet ikke hva som er feil jeg. Forslag noen? Lenke til kommentar
opterolf Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Nå er ikke jeg no guru, men tror det har noe med måten passordet blir kryptert på, hvis du har en eldre klient. Sjekk her Hadde problem med det selv men old password kommandoen fikset dette. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg løste problemet. PHP 5.0.2 støttet ikke MySQL 5.0. Derfro oppgraderte jeg tip PHP 5.0.3, som støtter den nye versjonen av MySQL. Nå virker alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå