Gå til innhold

Problemer med skolevold

Anbefalte innlegg

Voldsak

Vet ikke om det er noen threads om dette på forumet, men tenkte det var på sin plass å nevne det, noen meninger?

Noen andre skoler som har lignende problemer?

Noen på forumet som kan lage en underskriftskampanje mot skolevold?

Moderator: Vet ikke om dette er rett forum, er det ikke det, er det bare å flytte :)

Slik vold er bare TEIT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkuratt som nazistene har startet organisasjoner og sånt, fordi de ikke liker utlendinger osv, kan vi starte en annen organisasjon som er mot mobbing :)

EDIT: Da kan mobbeofrene bli medlem også hjelper vi de hvis noen gjør dem galt :w00t:

EDIT2: Neida ... jeg vet ikke hva man skal gjøre med slike duster som mobber :hmm:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

( skriver dette med litt historie om hvordan jeg hadde det på skolen )

Ja.. DET finnes mange skoler som har problemer med dette. Jeg tror det ikke er en eneste skolen som IKKE har / har hatt problemer med dette..

Du har jo f. eks Råholt Ungdomsskole som i det siste har vært mye omtalt i mediene. Her har det jo vært alt fra skubbing til knekte neser i det siste..

Som tidligere mobbeoffer kan jeg si at en underskriftskampanje ikke kommer til å hjelpe. Her må det hardere skyts til. Det virket som under min tid som mobbeoffer at skolene beskyttet mobberne. Dette skyldes at de fikk jo aldri no straff. Og mobbeofferet blir jo straffet rett etter.

Man kan jo ikke gå til skolens administrasjon og be om at mobbinga slutter når man er et mobbeoffer. for da tar skolen inn eleven og snakker med han. Og det er jo det samme som å kaste bensin på bålet. Det blir bare verre. Denne eleven går ut og snakker med sine kompiser. Og mobbeofferet får enda en runde med juling eller lignende. Jeg kjenner meg for godt igjen i slike artikler som det der. Eneste som hjelper er å selv ta igjen.

Mobbeofrene er som oftest alene. Har noen venner som ikke vil stille opp når noe skjer. Heldigvis så fikk jeg meg kompiser som brydde seg etterhvert. Dermed fikk jeg en stopp på denne mobbinga. Men det kreves så mye og så mye er tapt grunnet dette også. Jeg kan ikke huske tilbake på en hyggelig barndom. Mellom 4klasse og 8klasse på barneskolen kan jeg ikke huske at en eneste kar kom på døra og ringte på. Kan jeg faktisk ikke huske.

Jeg ble slått ned, sparket mens jeg lå nede, kneet i skrittet og andre lignende ting. Jeg har arr en del steder på kroppen fra denne "mishandlingen". Og blir det no bedre hvis man anmelder det? nei. blir ikke det. Henlagt ble saken da jeg fikk en skulder slått ut av ledd fra noen på skolen.

Mobbeofrene har ikke bare problemer da. Men problemene er der fremover og. Er som man er merket for livet.

Jeg har problemer ovenfor nye mennesker pr dags dato. Vet ikke hvorfor men jeg tenker vel for mye tilbake på den tiden da jeg var barneskoleelev og vil at folk skal tro at jeg ikke er en de skal plage. Jeg har aldri vært en voldelig person. Men jeg må være litt tøff ovenfor nye mennesker. Jeg har heller ikke kontakt med de jeg gikk på barneskolen med. Klarer ikke engang å se på dem. De virker helt likegyldige ovenfor det som har skjedd.

Mobberne tenker faktisk ikke tilbake på det de har gjort. Jeg tenker mye på det jeg har opplevd og har faktisk lurt på hvordan det hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort de forskjellige tingene. Om jeg hadde gjort noe anderledes.

Jeg hadde forøvrig den største mappa ( tykkeste ) på studieveilederens kontor. Han skrev rapporter hver gang jeg var der inne. Men ingenting skjedde med disse rapportene. Slik skjer pr dags dato også. Ting kommer ikke videre til de riktige stedene. De bare støver vekk..

Men det var nok om meg.. Jeg lever et helt greit liv nå. Dame, mange kompiser. god jobb.. masse penger osv. Med andre ord lønner det seg å være nerd og få gode karakterer.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
( skriver dette med litt historie om hvordan jeg hadde det på skolen )

Ja.. DET finnes mange skoler som har problemer med dette. Jeg tror det ikke er en eneste skolen som IKKE har / har hatt problemer med dette..

Du har jo f. eks Råholt Ungdomsskole som i det siste har vært mye omtalt i mediene. Her har det jo vært alt fra skubbing til knekte neser i det siste..

Som tidligere mobbeoffer kan jeg si at en underskriftskampanje ikke kommer til å hjelpe. Her må det hardere skyts til. Det virket som under min tid som mobbeoffer at skolene beskyttet mobberne. Dette skyldes at de fikk jo aldri no straff. Og mobbeofferet blir jo straffet rett etter.

Man kan jo ikke gå til skolens administrasjon og be om at mobbinga slutter når man er et mobbeoffer. for da tar skolen inn eleven og snakker med han. Og det er jo det samme som å kaste bensin på bålet. Det blir bare verre. Denne eleven går ut og snakker med sine kompiser. Og mobbeofferet får enda en runde med juling eller lignende. Jeg kjenner meg for godt igjen i slike artikler som det der. Eneste som hjelper er å selv ta igjen.

Mobbeofrene er som oftest alene. Har noen venner som ikke vil stille opp når noe skjer. Heldigvis så fikk jeg meg kompiser som brydde seg etterhvert. Dermed fikk jeg en stopp på denne mobbinga. Men det kreves så mye og så mye er tapt grunnet dette også. Jeg kan ikke huske tilbake på en hyggelig barndom. Mellom 4klasse og 8klasse på barneskolen kan jeg ikke huske at en eneste kar kom på døra og ringte på. Kan jeg faktisk ikke huske.

Jeg ble slått ned, sparket mens jeg lå nede, kneet i skrittet og andre lignende ting. Jeg har arr en del steder på kroppen fra denne "mishandlingen". Og blir det no bedre hvis man anmelder det? nei. blir ikke det. Henlagt ble saken da jeg fikk en skulder slått ut av ledd fra noen på skolen.

Mobbeofrene har ikke bare problemer da. Men problemene er der fremover og. Er som man er merket for livet.

Jeg har problemer ovenfor nye mennesker pr dags dato. Vet ikke hvorfor men jeg tenker vel for mye tilbake på den tiden da jeg var barneskoleelev og vil at folk skal tro at jeg ikke er en de skal plage. Jeg har aldri vært en voldelig person. Men jeg må være litt tøff ovenfor nye mennesker. Jeg har heller ikke kontakt med de jeg gikk på barneskolen med. Klarer ikke engang å se på dem. De virker helt likegyldige ovenfor det som har skjedd.

Mobberne tenker faktisk ikke tilbake på det de har gjort. Jeg tenker mye på det jeg har opplevd og har faktisk lurt på hvordan det hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort de forskjellige tingene. Om jeg hadde gjort noe anderledes.

Jeg hadde forøvrig den største mappa ( tykkeste ) på studieveilederens kontor. Han skrev rapporter hver gang jeg var der inne. Men ingenting skjedde med disse rapportene. Slik skjer pr dags dato også. Ting kommer ikke videre til de riktige stedene. De bare støver vekk..

Men det var nok om meg.. Jeg lever et helt greit liv nå. Dame, mange kompiser. god jobb.. masse penger osv. Med andre ord lønner det seg å være nerd og få gode karakterer.

Vet hvordan du hadde det, jeg er også et tidligere mobbeoffer, en av grunnene til at jeg ser så hardt på sånt.. :)

Lenke til kommentar
Akkuratt som nazistene har startet organisasjoner og sånt, fordi de ikke liker utlendinger osv, kan vi starte en annen organisasjon som er mot mobbing :)

EDIT: Da kan mobbeofrene bli medlem også hjelper vi de hvis noen gjør dem galt :w00t:

EDIT2: Neida ... jeg vet ikke hva man skal gjøre med slike duster som mobber :hmm:

Vel, er generelt mot mobbing, men har tidivs blitt så lyne forbanna at mobbere har gitt opp å plage folk som er mindre ;) Men er et helvetes problem, og hva man skal gjøre vet jeg ikke, men er lov å vise sin motstand!

Lenke til kommentar
jeg skulle gjerne vært på en skole en dag. Med tillatelse til å ta saken i egne hender hvis noen ble mobbet.

Jeg hater å se spesielt gutter mobbe jenter. I hvertfall når de tar det så langt at de starter å slå. Da klikker det for meg

Vi tok saken i egene hender i 10nde. Da ble det slutt et par uker i alle fall..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
hva skal en underskriftskampanje mot skolevold være godt for? tror ikke de som driver med det bryr seg.

Det er slik som gjores av idealister. ;)

Lenke til kommentar

Jeg gikk på Hopper'n, skolen som det hele skjedde på, og jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg sluttet der for snart 6 år siden og forandringen later til å være enorm. Denne skolen ligger på den (unnskyld uttrykket) "fine" siden av Moss, den delen med, høyest boligpriser, høyst lønnsgjennomsnitt, minst kriminalitet osv osv og når jeg gikk der var det et rolig sted, vi hadde selvfølgelig våre mobbeofre osv, men aldri mer enn snødynking og en sjelden slåsskamp. Aldri virkelig ond vold som dette.

Angående mobbeofre så er det en stor holdningsendring som må til, både blandt foreldre, elever og administrasjon. Jeg har aldri sett noen virkelige teng på at lærerne i det hele tatt prøvde å gjøre noe med mobbingen som foregikk, selvom jeg tror store deler av den var usynlig for dem. Vårt klassetrinns mer eller mindre eneste mobbeoffer gikk i klassen min og han hadde nok en ganske tung hverdag. Selvom kanskje "systemet" hadde sviktet litt med han siden han nok hadde passet best i en spesialklasse.

Lenke til kommentar

*fjernet*

Den unge gutten som laget filmen for tre uker siden, har brukt profesjonelt redigeringsutstyr
Eh, han brukte en pc, med windows moviemaker eller tilsvarende. Wow.

Edit; nei, der var den fjerna gitt. Jaja, var ikke store greiene å se på.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
*fjernet*

Den unge gutten som laget filmen for tre uker siden, har brukt profesjonelt redigeringsutstyr
Eh, han brukte en pc, med windows moviemaker eller tilsvarende. Wow.

Edit; nei, der var den fjerna gitt. Jaja, var ikke store greiene å se på.

Er vel egentlig udelt positivt at filen er fjernet, å spre den vil være samme som å ha bensin på et bål.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...