Dreamhacker Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har tenkte å rippe noe anime, og konvertere det til XviD...Men når jeg gjør det, blir videofilen hakkete på de stedene hvor "kameraet" beveger seg...Noen som kan hjelpe meg??!? Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvilke programmer bruker du ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Du deinterlacer feil. Eller så deinterlacer du ikke i det hele tatt. Ta en titt på: http://www.100fps.com/ http://www.doom9.org/ivtc-tut.htm Anime kan være et helsike å enkode skikkelig. Lykke til. Lenke til kommentar
bgronas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Gordian knot og autoGK er perfekt til jobben Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Har brukt AutoGK (GK funket ikke, hadde feil versjon av alle dll-ene og lignende)...Trodde den skulle gjøre jobben selv...Så ingen innstillinger for Deinterlacing... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 AutoGK sliter litt med vanskelige kilder, det er vanskelig å gjøre deinterlacing helt automagisk på hybridkilder o.l. Ta en titt på tutorialen, jeg mener å huske at du finner noe under "Hidden Options". Ellers kan du kikke innom forumet. http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?s=&forumid=28 Se f.eks den første tråden om DVD2AVI/DGIndex og deinterlacing. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) I hidden options er det mulig å velge "Force deinterlacing when source was detected as hybrid" og "Force normal IVTC when source was detected as hybrid"... You could call it: Discard You discard every second line (the movie is half the height then) and then resize the picture during play. That is the same as skipping Field2, Field4, Field6... You could call this "Even Fields Only" or "Odd Fields Only". There are some bad things about it. You lose half of the resolution and the movie becomes kind of stuttering (as mentioned above). That means, that it doesn't play as fluidly as it could be. Dette høres nesten ut som hva som skjer med filene...De har den normale høyden da, men de blir liksom litt hakkete (stuttering)...Hvis bildet står stille og kun personene beveger seg merker jeg ikke denne hakkingen Jeg forstår lite av det, men det virker som Progressive Scan er den beste metoden...Hvordan gjør jeg det med AutoGK? Jeg trenger en litt forenklet forklaring på det, for jeg forstod det ikke om det sto der i det hele tatt... Endret 11. desember 2004 av Dreamhacker Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Flyttes fra annet om hardware. Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Bruk VirtualDub, funker veldig bra til slikt!! Søk på Google, er gratis. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er vel bare å lære seg "The real way" først som sist GK Har aldri hatt problemer med det.. du bruker siste XviD ja? Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Men i GK, hvordan kan jeg bruke Progressive Scan metoden for deinterlacing? Hvilken plugin skal jeg bruke, hvis jeg må legge det til manuelt i AVISynth-scriptet? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Men i GK, hvordan kan jeg bruke Progressive Scan metoden for deinterlacing? Hvilken plugin skal jeg bruke, hvis jeg må legge det til manuelt i AVISynth-scriptet? Neida, det må du ikke. Der du trykker når du skal encode hele greia velger du bare Deinterlace... lenge siden jeg har gjort det der! Det er der du velger Lanczos Resize og sånn.. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hvordan legger jeg til subtitles? Fikk det til en gang, men husker ikke hvordan... Og på field operations, hva skal jeg velge: Kernel Deinterlace Field Deinterlace Field Deinterlace (no blend) Smart bob (fast) TomsMoComp Det står ingen Progressive Scan her Endret 12. desember 2004 av Dreamhacker Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvor får du progressiv visning fra? Det er ingen deinterlacemetode som heter 'progressive scan', du skal deinterlace kilden din slik at du får progressiv video som sluttresultat. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Jeg fikk Progressive Scan fra en guide...Bob + Weave (=Progressive Scan) stod det...Skulle visst være den beste...Å gjøre hvert field om til en frame, og doble fps Har prøvd å bruke ett Deinterlace - Smooth filter, som skal bruke den Bob + Weave metoden...Men filen fungerer ikke ordentlig...Den blir altfor høy og tynn, og den er sinnsykt hakkete...Og den encoder veldig sakte...2-3 fps Hvilke AVISynth og VirtualDub filtere bør jeg bruke for deinterlacing? Smartbob i AVISynth eller i VirtualDub? Og må jeg sette på seperatefields i avs scriptet? Endret 12. desember 2004 av Dreamhacker Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 I virtualdub: file/open videofile video/compression velg xvid og configure video/filter - add - deinterlace audio - full prosessing mode audio/conversion - 41 000 Hz audio/compression - ditt favoritt mp3 valg, hvis du ikke får opp noe, installer LAME MP3 codecen file/save as avi xvid codecen har en egen avkryssingsboks for "cartoons" en plass har jeg sett, men det vet du kanskje.. ..aldri prøvd den.. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har prøvd å bruke ett Deinterlace - Smooth filter, som skal bruke den Bob + Weave metoden...Men filen fungerer ikke ordentlig...Den blir altfor høy og tynn, og den er sinnsykt hakkete...Og den encoder veldig sakte...2-3 fps Ok, la oss starte på nytt. Hva slags materiale er det du har her? Jeg antok at du hadde såkalt 'true NTSC', dette skiller seg fra filmbasert materiale da man ikke kan gjøre invers telecine på det (flette ut 3:2 interlaced-mønsteret til progressiv video). Anime spesielt og tegnefilm generelt er ofte sann NTSC som man må deinterlace. Dette er ikke nødvendigvis trivielt. "ANIME. Anime is the “I don’t get no respect” bastard child of video encoding. But it shouldn’t be. Because Anime NTSC DVDs are frequently the most difficult to IVTC properly, the greatest skill is required to work with them. As far as I know, for the best results, very few anime movies and none of the OVAs or TV series DVDs should be Force Filmed in DVD2AVI. On the other hand, almost all can be IVTC’d with good results (Neon Genesis Evangelion and Record Of Lodoss War being two possible well known exceptions). With no other kinds of DVDs do you find more strongly held opinions about which IVTC to use and at what settings. So, to avoid the issue entirely, I’ll just recommend studying the .avs carefully in VDub-Nandub before encoding. Know all the possible parameters and settings of the IVTC you choose to use and be prepared to use them. Unless the video stream is very clean, I also recommend using some kind of Deinterlacer to take care of any remaining interlacing of flapping mouths, dark areas, post creation edits, etc. For PAL Anime, please see hakko504’s advice further down." http://www.doom9.org/ivtc-tut.htm#InterlacingDeinterlacing Cartoon-mode i XviD-enkoderen har ingenting med bildefletting å gjøre svjv. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Det er: .hack//SIGN Volume 1 - PAL/Region 2 - Interlaced Vet ikke om det er sånn "true NTSC", men samme hvordan jeg deinterlacer (hvertfall de metodene jeg har prøvd hittil) klarer jeg ikke å bli kvitt den hakkingen som kommer når landskapet foranderer seg...Merker ingenting når de står stille og bare beveger seg på samme sted... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ahh, PAL! Da må du iallefall bare glemme alt som har med NTSC å gjøre. Se: http://www.doom9.org/ivtc-tut.htm#PALTheGoodTheBadAndTheUgly http://nickyguides.digital-digest.com/interlace.htm Se også denne syke guiden: http://www.masteryoshidino.com/hentai/anime-encoding.htm Helt sikker på at det er PAL? R2 inkluderer både Europa og Japan, vet du. Du må enten bruke DVD2AVI/DGIndex eller noe annet til å finne ut hva slags feltrekkefølge det er. Lenke til kommentar
Dreamhacker Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Dette var mye slit...Hvorfor har jeg ingen stats-fil? VirtualDubMod trenger den, men GK har ikke lagd noen...Og skal prøve FieldDeinterlace igjen, selv om det ikke fungerte forrige gang...Den siden sa man burde bruke det eller Greedy-et-eller-annet...Men ville det fungert å bruke 120 fps slik som den siste siden sa? PAL ble ikke nevnt der, men kanskje det fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå