janfredrik Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei.. Hadde en Mandrake Linux 9.2 cd liggende og slenge og jeg tenkte jeg skulle teste det.. (Har aldri vært borti det før) Problemet er nå at når jeg starter opp så ber den om brukernavn og passord.. Jeg skriver det inn og da kommer det noe merkelige greier, noe sånt no: [brukernavn:brukernavn:lockalhost:] eller noe sånt.. Noen som vet hva jeg må gjøre for og komme meg inn? Takk for svar Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei.. Hadde en Mandrake Linux 9.2 cd liggende og slenge og jeg tenkte jeg skulle teste det.. (Har aldri vært borti det før)Problemet er nå at når jeg starter opp så ber den om brukernavn og passord.. Jeg skriver det inn og da kommer det noe merkelige greier, noe sånt no: [brukernavn:brukernavn:lockalhost:] eller noe sånt.. Noen som vet hva jeg må gjøre for og komme meg inn? Takk for svar skriv: startx Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 1: du er allerede i linux... 2: skriv startx for å starte kde (som er standard) 3: scrim svarte før meg Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Rart at ikke X starter som default... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg måtte ta vekk KDE i installasjonen da, kanskje derfor? Dette kom opp når jeg skrev startx: Mer oppe men dette er vel det viktigste: (WW) Radeon: No matching device selection for instance. (Busid PCI 1:0:1 found) (EE) No devices detected Fatal Servererror No Screens Found Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Akkurat det samme skjedde med meg i går kveld dajeg fiklet litt med linux. Restartet systmet får å komme inn i Windows (surfe på internett.. Linux driten fungerer ikke med trådløse kort) så skrudde jeg på linux igjen så kom localhos login opp... Jeg prøvde å skrive inn startx men det kom noen feilmeldinger + at det stod no screens found.. jeg har mandrake 10.0 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Akkurat det samme skjedde med meg i går kveld dajeg fiklet litt med linux. Restartet systmet får å komme inn i Windows (surfe på internett.. Linux driten fungerer ikke med trådløse kort) så skrudde jeg på linux igjen så kom localhos login opp...Jeg prøvde å skrive inn startx men det kom noen feilmeldinger + at det stod no screens found.. jeg har mandrake 10.0 Rart dette ja.. Men jeg måtte huke av noen ting ved installasjonen. Blant annet KDE, tror jeg.. Kan det være dette? Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 hmm.. kanskje.. får håpe vi får hjelp da Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 for meg så ser det ut så det ikke er confa helt prøv å configurer det som root. XF86config eller xconfig / xorgconfig (husker ikke helt) dette er vanlig prosedyre om å confe under installen. Den finner ikke skjermkortet eller skjermkort som passer til det den har fått beskjed om Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 går det ann å "reparere" installasjonen heller? oppgradere eller noe slikt istedenfor å rote i "dos-formatet". liker ikke det her Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 trur du kan ta update på det. det skal og være en kommando for å få tekst bassert configurering som er lett og forstå. trur det ligger i drakconf eller no. skriv drak og så tabb to ganger og se hva valg du får Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg måtte ta vekk KDE i installasjonen da, kanskje derfor? Dette kom opp når jeg skrev startx: Mer oppe men dette er vel det viktigste: (WW) Radeon: No matching device selection for instance. (Busid PCI 1:0:1 found) (EE) No devices detected Fatal Servererror No Screens Found Eh, om du ikkje har KDE får du ikkje starta X heller vil eg tru, fordi xinit-scriptet prøver vel å starte kde som standard. Dessutan er 9.2 begynt å bli gamalt. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Ok.. Hvordan får jeg fjernet det igjen? Finner ikke den plassen den er installert på.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Eh, no er eg ikkje heilt med, har du KDE eller ikkje? Prøv ein reinstall du, X skal vel starte automatisk i Mandrake? Uansett, nyare Mandrake versjonar er ute!! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Eh, no er eg ikkje heilt med, har du KDE eller ikkje? Prøv ein reinstall du, X skal vel starte automatisk i Mandrake? Uansett, nyare Mandrake versjonar er ute!! Eh, jeg har ikke KDE Går ikke ann og reinstallere det.. Vet.. Tror jeg går for den nyeste.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) ftp://ftp.uninett.no/linux/Mandrakelinux/...l/iso/10.1/i586 Endret 11. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå