nightcrawler Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Heisann. Mistet mitt koss UR40 headset ganske kraftig i gulvet. Dette resulterte i at den ene øreklokken knakk av. Ellers fungerer lyden skikkelig. går dette under garantien? Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 jepp. bare å sende inn. kan kjøre over det med bilen din om du vil å levere det tilbake Lenke til kommentar
radivx Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 er alle butikker som selger koss pliktig å ta dem inn? eller må jeg levere dem der jeg kjøpte dem? Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 lurer jeg på og, og må man ha kvitteringen? Livstidsgaranti skulle jo tilsi at så lenge man har et koss headset så har man jo kjøpt det og det skal erstattes om det går i stykker... Lenke til kommentar
JensL Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Koss' livstidsgaranti gjelder egentlig kun fabrikasjonsfeil, men f.eks. PortaPro er så billig at de som regel bare bytter dem ut hvis det skjer noe. Garantien gjelder kun for den personen som opprinnelig kjøpte hodetelefonen. Siden Koss er såpass slepphendt med garantivilkårene, er også butikkene det. Så det er ikke sikkert at du trenger kvittering eller å levere i samme butikk som du kjøpte. Bare vær obs på at både Koss og butikkene kan nekte mange garantisaker hvis de vil. Dog, gjør de det, er det ikke sikkert at de selger så mye... ;-) Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 jeg har selv to stk portapro, som jeg bytter på å bruke (bruker det ene mens det andre er til rep...jeg bruker dem ganske intenst, som dere kanskje skjønner) Jeg har byttet dem ørten ganger uten å vise kvittering. butikkene kjører nesten utelukkende på den linjen at har du et headset, så har du garantien på det også. Slik har jeg forstått opplegget: Normalt skal et sett som leveres inn til butikk på garantien sendes tilbake til produsent for å repareres. Dette tar selvsagt tid (ofte lang tid), så i en del (ikke alle) butikker får du kjøpt et "nytt" (er vel egentlig tidligere reklamerte som ikke har blitt avhentet) for en 50-lapp. Fin service når man ikke vil vente i en evighet på å få fikset det i usa (eller hvor det nå gjøres). SÅ vidt jeg vet, skal alle butikker som selger kossmodellene med livstidsgaranti være behjelpelige med å reklamere dem...men bytting på stedet er det ikke alle som gjør. er usikker på om den byttingen er noe Koss har gitt retningslinjer for, men jeg antar at det er noe butikken selv har funnet på for å gjøre livet enklere. Blinky OT: gud så irriterende det derre tv-prog'et "seventh heaven" er! *host*propaganda*host Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Kjøpte for noen år siden noen Koss øreplugger på Spaceworld i Bergen. Fyren bak disken skrøt veldig av livstidsgarantien og sa mer eller mindre ordrett at uansett hvor knust det var, "så lenge det var en ledningsstump igjen av headsetet", skulle jeg få nytt på garantien. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Fin service når man ikke vil vente i en evighet på å få fikset det i usa (eller hvor det nå gjøres) De fikses i Norge hos ettellerannet verksted som har deal med Koss. Fikk beskjed om at det ville ta 4-6 uker forrige gang jeg leverte inn, men pga. noen talentløse amøber av et butikkpersonal ventet jeg i 3-4 måneder på de fordi verkstedet ikke aksepterte den modellen (var gått ut av produksjon). Fikk tilslutt et tilsvarende sett etter at jeg selv måtte ta initiativ til å kontakte verkstedet... Så pass på! Hvis det tar lenger tid en forventet, vær pågående og "stå på krava"! Fikk tips fra forbrukerrådet (elns) om at man har krav på å låne en erstatningsvare hvis reparasjonen tar lenger en 2 uker. Lenke til kommentar
BlinkyBill Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 "så lenge det var en ledningsstump igjen av headsetet", skulle jeg få nytt på garantien. hehehee, tror ikke man bør satse på å få bytte med bare en ledningsstump igjen, men bra utsagn, uansett Lenke til kommentar
pri Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hos Bergens Musikk Handel, http://www.bmh.no/ får man byttet porta pro (vet ikke om de har andre modeller) mot en 50-lapp. Disse settene er som nevnt reparerte sett. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 "så lenge det var en ledningsstump igjen av headsetet", skulle jeg få nytt på garantien. hehehee, tror ikke man bør satse på å få bytte med bare en ledningsstump igjen, men bra utsagn, uansett Vel, det var det fyren sa. Jeg fikk aldri testet det ut, ettersom jeg måtte bytte dem igjen dagen etter, fordi det ikke var volumjustering på ledningen. Lenke til kommentar
henrikwholst Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg er ny i Oslo og lurer på hvor der finnes Koss forhandlere som villige til å bytte noen deler for meg. Kan noen hjelpe meg med det? takk Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Tror Spaceworld forhandler Koss. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvis man som kunde sender rett inn til Koss, eller til det verkstedet i Norge som tar seg av Koss, har jeg ikke behøvd kvittering av noe slag. Men hvis man absolutt skal levere inn der man kjøpte, kan nok butikken ville ha kvittering for å sjekke at det er kjøpt der. Det går bare mye fortere å sende inn selv, så man slipper at en butikk skal være mellomleddet. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 kan jo prøve spaceworld uten kvitering da... Tviler på at de er så strenge på det, men hadde du levert de til elkjøp!(som forøvrig ikke selger koss) Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 kan jo prøve spaceworld uten kvitering da... Tviler på at de er så strenge på det, men hadde du levert de til elkjøp!(som forøvrig ikke selger koss) kjøpte mitt portapro headset på elkjøp for 450,- for en stund tilbake Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg har ødelagt mitt sportapro 2 ganger nå, og har byttet det inn i 2 forskjellige butikker, begge krevde ikke kvittering og jeg fikk dem igjen kjapt og greit! Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har et koss ur30 Hjemme, det har dessverre knukket og ledningene inni er slitt sånn at lyden bare fungere på ene øret. Er det da sånn å forstå at jeg har knekt headsettet mitt, bare å sende inn å få reparert gratis??? enigma Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har et koss ur30 Hjemme, det har dessverre knukket og ledningene inni er slitt sånn at lyden bare fungere på ene øret. Er det da sånn å forstå at jeg har knekt headsettet mitt, bare å sende inn å få reparert gratis??? enigma Jepp. Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Genialt =) Da er det levert, 14 dager så er det reparert fikk jeg beskjed om enigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå