Gå til innhold

Kjøp av ny cpu; Prescott eller AMD64

1Rub1

Anbefalte innlegg

Sitter på et:

p4 2,4ghz Northwood

p4p800s HK (støtter opp til 3,4ghz prescott eller noe)

360W PSU (err, den som fulgte med chieftec cx03)

1024 DDR RAM 3200

Sapphire Radeon 9600 pro "fireblade" edt.

Er utelukkende ute etter ytelse i spill, men leste at prescott yter dårlig. Er dette tilfelle?

Bør jeg gå for å oppgradere hk og cpu (noe som blir en hel del dyrere) eller er det mulig å oppdrive northwood prosessorer noe sted?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok kjøpt ny P4 pga prisen. Athlon 64 er nok hakket hvassere i spill, men det er ikke dermed sagt at P4 er dårlig, på ingen måte. Når det er sagt, klokker 2.4 gjerne veldig bra, det er meget gode muligheter for at du får den over 3 GHz uten veldig bra kjøling.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
kjøp en amd 64 3000 + du den er fermtids rettet siden den nye windowsen som kommer krever 64 bits cpuer ;D

Jeg hadde pentium 4 3 ghz prescott før men likte den ikke :(

MÅ du bruke en 64-bits CPU på Windows 64-bit? :innocent: Og jeg som trodde det bare støttet 63-bits CPU'er!

Men jeg ville heller gått for en Prescott og en mer stabil PSU enn ny AMD64 og hovedkort.

Lenke til kommentar
kjøp en amd 64 3000 + du den er fermtids rettet siden den nye windowsen som kommer krever 64 bits cpuer ;D

Jeg hadde pentium 4 3 ghz prescott før men likte den ikke :(

MÅ du bruke en 64-bits CPU på Windows 64-bit? :innocent: Og jeg som trodde det bare støttet 63-bits CPU'er!

Men jeg ville heller gått for en Prescott og en mer stabil PSU enn ny AMD64 og hovedkort.

ehhmm jeg mente jo seff longhorn ikke den bøgga 64 bitt verisjonene ;D

Jahh det er verd og betale 1000 kr mer :)

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Klokk 2,4'en opp i skyene.  :thumbup:

Støttes! Sett minne frekvens neddeler til 5:4 og kjør FSB på 500 "MHz" Da har du en 3GHz CPU og minnet kjører fortsatt på vanlig hastighet.

Dette systemet er alt for nytt til å byttes ut om økonomi er en faktor på noe som helst vis. Kanskje verdt det å investere i et brukt skjermkort av bedre kvalitet. Sikkert en del som har oppgradert til PCIe og vil bli kvitt sitt gamle AGP kort.

I tillegg er det greit å sjekke at en har en minnemodul på hver kanal... det hjelper en del!

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...