Gå til innhold

Problemer med mobiltv fra NRK på 3G tlf.

fradals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor fikk du kjøpt z107 a? :dribble:

neida. har p900 jeg, men hvor kjøpte du den?

Det er en tlf som kommer fra vodafon... Ikke lenge før den kommer i salg her heller nå sikkert, den er bedre en nokia sin 3G tlf pr. i dag..... Bra skjerm! størelsen er heller ikke så ille.. Samsung har klart det igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
hvor fikk du kjøpt z107 a?  :dribble:

Det er en tlf som kommer fra vodafon... Ikke lenge før den kommer i salg her heller nå sikkert, den er bedre en nokia sin 3G tlf pr. i dag..... Bra skjerm! størelsen er heller ikke så ille.. Samsung har klart det igjen :thumbup:

Den kommentaren stiller jeg meg helt uforstående til! Hvordan kan du si at Z107 er en bedre mobil enn Nokia 6630. Z107 har bare VGA-kamera, ikke symbian og heller ikke mulighet for minnekort! Skjermoppløsningen er i tilegg bedre på Nokia'n. Den kan altså ikke stille opp på funksjoner mot Nokia 6630!

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
hvor fikk du kjøpt z107 a?  :dribble:

Den kommentaren stiller jeg meg helt uforstående til! Hvordan kan du si at Z107 er en bedre mobil enn Nokia 6630. Z107 har bare VGA-kamera, ikke symbian og heller ikke mulighet for minnekort! Skjermoppløsningen er i tilegg bedre på Nokia'n. Den kan altså ikke stille opp på funksjoner mot Nokia 6630!

Bildekvaliteten er bedre på Z107 har tilgang på begge.. Nokian er større, Egner seg ikke som video tlf prøv å før en samtale med den!!! Hadde den hatt vendbart kamera eller 2 stk kunne den vært aktuell..

Det er småting med Z107 som kunne ha vært bedre men totalt sett virker den veldig bra..

Lenke til kommentar

z107 er en ganske fin telefon men den har jo en gigantisk ulempe som gjør den fullstendig uaktuell for min del hvertfall: En svær antennekladd som sikker ut av toppen. :thumbdown: Fatter ikke hvorfor noen fortsatt driver med slike greier ennå. Det må jo nesten karakteriseres som en "designfeil" i disse dager!

Lenke til kommentar
z107 er en ganske fin telefon men den har jo en gigantisk ulempe som gjør den fullstendig uaktuell for min del hvertfall: En svær antennekladd som sikker ut av toppen. :thumbdown: Fatter ikke hvorfor noen fortsatt driver med slike greier ennå. Det må jo nesten karakteriseres som en "designfeil" i disse dager!

He he, ja er enig i det... men en ting som trekker nokian opp er at den har Edge. Telenor bytter ut hele sitt nett til det. Dette er en light utgave av UMTS :cool:

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Mere om hvordan å få et godt emnefelt kan du se her. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd :)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med MobilTV på min SE Z1010 når jeg har 3G dekning..... Dette gjelder både NRK og TV2.

Det virker som at den ikke klarer å bytte oppkobling når jeg skal vise TV.

Når man går inn på sidene for MobilTV benytter man WAP oppkoblingen, men når man skal vise TV, benyttes Internet oppkoblingen, dette fungerer bra med GSM, men ikke når jeg har 3G dekning.

Lenke til kommentar
Det er en tlf som kommer fra vodafon... Ikke lenge før den kommer i salg her heller nå sikkert, den er bedre en nokia sin 3G tlf pr. i dag..... Bra skjerm! størelsen er heller ikke så ille.. Samsung har klart det igjen

Det gjør meg rettogslett forbanna når folk uttaler seg om ting de har null peiling på.

Nokia 6630 har 176x208 piksler oppløsning på skjermen, imot Z107`s 176x192.

Nokia 6630 har 1.23mpx kamera som tar bilder i 1280x960 pikslers oppløsning, imot Z107`s 640 x 480 pikslers.

Nokia 6630 har Symbian OS, som er et mye bedre operativsystem. Flere muligheter.

Z107 har bare internt minne, ikke mulighet for ekstra utvidning.

6630 er per idag den kraftigste mobiltelefonen på markedet med sin CPU på 220MHz.

Ha en fortsatt fin søndag.

Lenke til kommentar
---

Som sagt har Z107 videotelefoni, som gjør den overlegen i forhold til andre mobiler på det norske marked når det gjelder bruk av 3G-nettet. På alle andre områder er det klart at 6630 er best.

Om jeg ikke tar helt feil finnes det flere PDA-mobiler med sterkere CPU enn 6630.

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil finnes det flere PDA-mobiler med sterkere CPU enn 6630.

Det finnes helt sikkert PDA`r med sterkere CPU en 6630.

Jeg sa jo: "6630 er den mobiltelefonen med sterkest CPU på markedet.".

Når jeg skrev dette, regnte jeg ikke med PDA`er, men mobiltelefoner.

Hvis du synes PDA og mobiltelefoner er det samme.. Greit.

Lenke til kommentar

Det finnes helt sikkert PDA`r med sterkere CPU en 6630.

Jeg sa jo: "6630 er den mobiltelefonen med sterkest CPU på markedet.".

Når jeg skrev dette, regnte jeg ikke med PDA`er, men mobiltelefoner.

Hvis du synes PDA og mobiltelefoner er det samme.. Greit.

Jeg leste hva du skrev. Les også hva jeg skriver. Jeg skrev ikke PDA-er. Jeg skrev PDA-mobiler. Eksempel Qtec S100, og mange mange fler.

Hvor grensen går mellom en mobil og en pda-mobil er et åpent definisjonsspørsmål. Mange mener at Symbian-mobiler går under klassen PDA-mobiler, ettersom de har mulighet for utvidelse med tredjeparts programvare som kan utføre det meste.

Uansett. Hastigheten på prosessoren betyr ingenting hvis ikke mobilen er generellt rask, noe 6630 er.

edit:

Her har vi whatis.com sin definisjon av en PDA:

PDA (personal digital assistant) is a term for any small mobile hand-held device that provides computing and information storage and retrieval capabilities for personal or business use, often for keeping schedule calendars and address book information handy. The term handheld is a synonym. Many people use the name of one of the popular PDA products as a generic term. These include Hewlett-Packard's Palmtop and 3Com's PalmPilot.

...

Some PDAs offer a variation of the Microsoft Windows operating system called Windows CE. Other products have their own or another operating system.

Utifra denne definisjonen vil jeg absolutt si S60-mobiler som 6630 er en PDA-mobil.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...