FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Noken som vil vera med å lage eit OS??? eg har laga eit OS som heiter HOS (Hackers Operating System). Ikkje akkurat konge men...da funke...gje eit pipvisst det er noken som vil vera med... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei FNOLE! Kva har du laga det ut i fra? Eller heilt fra cratch? Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 e har laga frå ein tutorial frå Norton som eg fann på nettet...konge... må læra meg litt om mixed language programmering slik at eg kan bruke både C/C++ og ASM..til å lage MBR og bootstrap... Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 har den haima...kan poste den i kveld...eg er på skulen og har eksamen nett no... Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 fant den på http://www.programmersheaven.com i en pakke der på assembly avdelingen... Lenke til kommentar
IRQ1 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 jeg kan være med, har brukt litt mixed language med JLOC 7.0...funker Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 MOV ax, CronoMans-Støvel ADD FNOLEs-Ræv, ax Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 jeg melder meg frivillig som tester for os'en Lenke til kommentar
awold Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hvilen arkitektur er dette? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 MOV ax, CronoMans-StøvelADD FNOLEs-Ræv, ax LOL Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 XOR CronoMan, CronoMan Lenke til kommentar
z10an Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 jeg kan vær frivilig beta tester, hehe.... . Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 En begynnelse er jo å laste ned kildekoden til siste RedHat Linux og kombinere den med "det beste" fra Windows_2000_source.zip , om du har en Alpha komilator skulle bli et bra system dette Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 FNOLE, er du fortsatt på forumet, og har du i såfall kommet noen vei med OS'et ditt? Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hei. Jeg har veldig lyst til å hjelpe til. kan eventuelt teste. er ikke super god i ASM (kan ikke no) har akkurat begynt å lære men jeg kan C/C++ ganske godt og har laget et *lite* os i asm/c fra før av (print'er welcome på skjermen :o) Så ta kontakt hvis det er noen som har lyst til å lage no sammen. **EDIT** kan du finne en direkte link til den tutorialen? **EDIT** flexd Endret 21. oktober 2004 av P_e_pper Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Når denne tråden er frå 2002 og trådstartars siste post på forumet var i 2002, er det vel ein sjanse for at ideen er lagt død. Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det har vel ingenting å si. er det noen andre som har lyst? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Kan gjerne være med jeg.. Driver på med noe GUI-tull i Qbasic (ja, qbasic!) Ting kan faktisk bli avansert, men bakdelen er jo at ting krever ti ganger så mye som de skal. HER finner du GIMI, et sinnsykt rått OS/GUI laget i qbasic. Dersom du har lastet det ned og det ikke funker, se at du har en fil på C: som peker til den rette stasjonen der det ligger... Fks. "C" og ikke noe annet. Uten hermetegn. En annen bakdel med Qbasic er jo også at det krever DOS, men det skal ikke så mye til før støtte for DOS-programmer er implementert i Assembler koden har jeg hørt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du kan skrive maskinkode i QBasic, med Call Absolute, så du kan jo lage det meste der, jeg pleide å bruke en liten kode snutt som jeg fikk fra et BMP program, som laget et backbuffer du kunne tegne til, men jeg måtte jo lage alle tegne funksjonene som line, circle o.s.v. selv da. Den kopierte det bufferet til skjermkortminnet (&HA0000) med memcpy(som var skrevet i maskinkode) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå