jarroo Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 For et par dager siden innstallerte jeg HDD Health. Nå viser den en TEC på 14. desember 2004. Altså om noen dager. I går viste den TEC på 13. desember, så forsvant den, mens senere på kvelden kom den tilbake. Under SMART står det i rødt: Seek Error Rate med en value på 100, threshold på 51, worst på 253 og inc på -100. Harddisken er en WD ca 3-4 år. Eneste "problemet" jeg noen få ganger har hatt er en "brummelyd" ved oppstart, noe som har gått over etter et halvt minutt. Og i morges svartnet skjermen (for første) gang, men bare et sekund, før alt ble som normalt. Er det noen som kan komme med tips? Skal jeg ta varselet alvorlig og i så fall: Hva er prosedyren for å redde alt jeg har på harddisken? ps: Har to harddisker, men HDD viser bare en. Vet ikke hvilken av dem som har fått "dødsdommen". Finner heller ikke noe ut ved å gå inn i "min datamaskin" i xp. Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 hmm, noe er jo på gang, det du beskriver er ikke normalt. Kjør scandisk og sjekk for sektorfeil. Ta backup også ville jeg gjort, og deretter fortsetter du som normalt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Kjør heller DLG Diagnostic, scandisk kan ikke si sikkert om disken har feil eller ikke. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
jarroo Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Snodig med HDD. Plustelig er det ikke noe advarsel, så kommer ny dato 14. desember, og nå er det ikke noe dato lenger. Var innom ultimatebootcd.com for å laste ned LDG Diagnostic, men når jeg skal reg meg der får jeg error melding. Vel, takk for hjelpa så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå