Gå til innhold

Jule-Oppgradering av Spillemaskin

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en følgende maskin:

P4 2.26 478

Asus P4B533-E Deluxe

1GB Corshair XMS PC2700 LowLatency Ram (denne er veldig bra, funker som DDR400 på cas 2 til og med)

Gainward GF4 Ti4200 64MB

og to små disker

Planen er å bytte ut hovedkort, cpu og skjermkort, fant da disse delene:

Asus A8V Deluxe (det billigste s939 kortet på markedet med Via-Chipset)

AMD64 3000+ 1.8 (Winchester)

Gainward 6800GT 1.6ns Golden Sample + "Goes like HELL"

og alt med frakt kommer på ca 7300 riksdaler.

Og den maskina jeg har ifra før den er så slitt/ødelagt at den ikke orker å kjøre på orginalklokke lengre (Feil på CPU og en del komponenter i hovedkortet, som kokkegenerator og andre slike duppeditter..), den er klokket ned til 1.7ghz ifra 2.26ghz og enda så er den ikke stabil nok til å klare en hel kveld med litt spilling, den bare fryser i ett kjør...

Rammen i den er bra, har testa den i andre maskiner jeg har, og den fungerer utmerket selv på DDR400 (er DDR333 orginalt)

Tror dette vil bli bra jeg, bestilte delene nettopp (Lørdags morgen) håper på å ha de i hus til helga...

Uansett så vil den funke iallefall... (kunne spart ca 2 lapper på å gå ned til s754, men man tjener så mye mer på å velge s939 og det blei ikke så dyrt likevel.. - når det glelder framtiden så venter jeg på 2.gen SLI oppsett og dual-core workstation-cpu'er..

God Jul allesammen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er klar over det, men det vil funke bedre enn å bare kjøpe en brukt 3.06 553 fsb cpu, og ett likt skjermkort..

poenget var heller at jeg vil ha en maskin som klarer å spille litt med framfor den jeg har som må underklokkes så mye som det er fysisk mulig for å kunne boote til desktop.

blir lenge til neste oppgradering på den iallefall.. hehe..

takk for feedback iallefall... jeg tror det kommer til å gå bra med spillinga i romjula jeg... :)

Lenke til kommentar

tanken har streifet meg, men jeg vil vente på neste generasjon's SLI samt dual-core cpu's - kommer nok til å bygge nytt system vinteren 2006/2007 tenker jeg :)

så 7300 penger her og nå er ikke så ille syns jeg... (jeg trneger maskinen kvikkt, så jeg bestiller deler som er på lager, trenger en maskin som fungerer i jula/romjula - er så lei den haugen av en maskin som jeg ahr der nå... den låser/fryser seg hvert 20 minutt... blir bare værre og værre for hver dag som går...

Så håper man jo på at den nye blir litt raskere enn den gamle i samme slengen og.. hehe

Lenke til kommentar

Dette funket meget bra det.

fikk 5079 3d marks '05 (1020 med det gamle oppsettet)

fikk 79.9 fps i doom3 1024x768 (High Q) (17 med det gamle oppsettet)

fikk 59.9 fps i doom3 1024x768 (Ultra Q) (3 med det gamle oppsettet)

fikk 104.8 fps i cs:s stress test med 4xAA, og 8x Antistopisk i 1024x768 (10.20 med det gamle oppsettet om den klarte å kjøre igjennom testen)

Ingen lagg av noe slag verken i hl2 eller doom3, ingen muselagg i hl/hl2-baserte spill eller.

men jeg merker at cpu'en kunne ha vært litt reskere for å få mer glede av GT-Kortet.

Men dette holder bra nok for meg, er meget imponert over GT-Kortet som er raskere enn Ultrakortene sånn rett ut ifra esken.

God Jul.

Lenke til kommentar
fikk 5079 3d marks '05 (1020 med det gamle oppsettet)

fikk 79.9 fps i doom3 1024x768 (High Q) (17 med det gamle oppsettet)

fikk 59.9 fps i doom3 1024x768 (Ultra Q) (3 med det gamle oppsettet)

fikk 104.8 fps i cs:s stress test med 4xAA, og 8x Antistopisk i 1024x768 (10.20 med det gamle oppsettet om den klarte å kjøre igjennom testen)

Du har mottat den nye hardwaren din? Hvis ja så skal jeg sei at PC`en din ble boosta opp! :D Vurderer selv et AMD 64 3500 + så håper jeg får en økning i ytelse i spill fra min Northwood P4: 2.66GHZ som du fikk! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...