Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Altfor varm sn85g4v2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem med min Sn85g4v2, den blir altfor varm og klikker.

Jeg har hatt denne søte pcen siden juni, og den har aldri hatt slike problemer før, de begynte for ca 2 uker siden. Den klikker kun når jeg spiller, dvs da den jobber optimalt. Jeg har ikke skiftet ut hardware eller lignende, og begge viftene går som de skal (3dkort vifta og den vanlige vifta).Og det er hele pcen som blir for varm,ikke bare skjermkortet, men det er den som overopphetes og klikker.

Vanligvis ligger tempen til sn85g4v2 på:

Aux:58

Hk:51

Cpu:48

Grader celsius. Dette er i windows, tidligere når jeg har spilt har jeg hatt tempereaturer på ca 60 grader celcius.

Vifta kjører stabilt på 3000+.

Min kjære sn85g4v2 er ikke overklokket.

Jeg har fjernet en ledning (stor strøm ting,koblet med en til) fra rett foran vifta, men lurer på om det er mer som skal til.

Har du gode råd,eller tips?

Værsåsnill og post her.

Min sn85g4v2 med åpnet kabinett

Viften,sett ovenifra

Mvh 3dme

System Specs-Detaljerte

Og bilder:

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har viften dødd helt, jeg har kommet fram til at viften har fungert dårlig i en periode før den døde helt. Er dere enige at det er vifta som døde eller kan det være noen ugler i mosen her, selv er jeg ikke helt sikker. Har uansett satt meg i kontakt med netshop.no så da skulle vi komme fram til en løsning på problemet snart. :) .

Edit:Før jeg fikk problemer la jeg merke til at vifte kjørte i farten:

3000 rpm+, er det normalt?

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Hei du, jeg har Shuttle SN45G med Athlon XP 2800+. Jeg hadde store problemer med den i starten. Den slo seg av etter en stund, varierte ettersom hvor hardt jeg kjørte den, fordi den ble for varm. Byttet ut den viften og kjølepastaen som fulgte med med nyere og bedre. Siden da har alt gått smertefritt. Men Cpu tempen min er på 60*c og viften kjører nå på 2220 rpm. Det er kanskje litt varmt.. Du har kanskje allerede gjort dette, men kom nå over denne tråden i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...