guezz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) I det siste har jeg irritert meg litt over hvordan enkelte utformer innleggene sine, tenker da på de som spør etter hjelp til valg av skjermkort o. l. Hva bør en gjøre før en eventuelt lager en ny tråd? Les sticky-postene! Spesielt Skjermkortguiden og Skjermkortguide: High-End. Bruk søkefunksjonen. Det er sikkert andre som har lurt på akkurat det samme som deg før. Bruk søkemotorer som Google til å finne litt mer bakgrunnsinformasjon. Dette kan være om lignende skjermkort-problemer eller du kan finne anmeldelser av skjermkort du vurderer å kjøpe. Nå har du kanskje nok informasjon til å svare på spørsmålet ditt uten å starte en ny tråd. Hvis du enda er usikker er det bare til å starte en tråd her på forumet. Les Nettikette og Retningslinjene. Bare for å oppsummere: Hvordan bør en tråd se ut? - Skrift En bør unngå CAPS, l33t, sms-sprk, overdreven tegnsetting!!! eller dialekt når en skriver. Dette er bare til irritasjon for mange av forum-brukerne. Dessuten kan det føre til at færre tar seg turen innom tråden din. - Tråd-overskrift Dette er selvsagt førsteinntrykket folk har av tråden og det er av den grunn svært viktig å lage en passende tittel. Hvis du lager en dårlig tittel som "Hjelp! Trenger nytt skjermkort" vil trolig færre være interessert i å ta seg en tur innom tråden. Det er ganske opplagt at tråden er skjermkort-relatert siden dette er skjermkort-delen av forumet. Dessuten sier tittelen ingenting utenom at en trenger et nytt skjermkort. En god tittel vil kort forklare problemet "i et nøtteskall". Dette kan være prisklasse, merke, bruksområde e.l. Eksempel: "Skjermkort til maks 4000 kroner, helst nVidia " Her gir en informasjon om budsjett, foretrukket merke og at den skal brukes til spill (budsjett). - Selve tråden Her skal en selvsagt utdype det en har som tråd-overskrift. Er det noen andre spørsmål som en lurer på, eksempel ytelse på et spesielt kort, støy og ect. Har du spesielle bruksområder utenom spill (som å bruke datamskinen som dvd-spiller til tven)? Hvis du bare skal spille Sims 2 trenger du ikke et skjermkort til 4000... Spesielle egenskaper som kortet bør ha? Kom gjerne med spesifikasjoner til datamaskinen hvis du lurer på om kortet du vurderer å kjøpe er overkill sammenlignet med resten av systemet. En morsom flash-film om hvordan en skal poste i forum Beklager for ranten min, men det var godt å få det ut. Endret 12. desember 2004 av guezz Lenke til kommentar
friskies Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Enig. Virker som om "dagens ungdom" ikke er i stand til å skrive forståelig. Har sett endel innlegg her som jeg ikke har hatt den minste mulighet til å forstå. Seriøst Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Her er to gode linker til de som skal kjøpe nytt skjermkort: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278 http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Vi bør få noe orden på dette ja! Det kommer jo _kjempmange_ poster hver dag! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Skader aldri å se denne flere ganger. Se og lær Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Helt enig. Er så typisk med folk som skal ha nytt kort men ikke sier hva de har fra før, bruksområde, budsjett osv. Nesten så dette skulle vært automatisk sendt ut til PM på alle nye foruumbrukere(Nytter ikke å sette det i retningslinjene, for det leser vel folk ikke) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 det var bra noen endelig laga en post om detta! burde nesten bli en sticky detta!!! Lenke til kommentar
guezz Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 gixxerman skrev: Skader aldri å se denne flere ganger. Se og lær Hehe. Det er lenge siden sist jeg har sett den. *Inkludert i den første posten* :!: Lenke til kommentar
guezz Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 En første og siste bump før denne dør. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Bra innlegg Guezz. Jeg har forståelse for skrivefeil og de som er dyslektikere, men alt det sms språket og de som skriver som de snakker ( take note nordlendinger ) må skjerpe seg. Admin gjør denne tråden sticky......på forhånd takk Endret 12. desember 2004 av wotg Lenke til kommentar
guezz Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 wotg skrev: Bra innlegg Guezz. Jeg har forståelse for skrivefeil og de som er dyslektikere, men alt det sms språket og de som skriver som de snakker ( take note nordlendinger ) må skjerpe seg.Admin gjør denne tråden sticky......på forhånd takk Takker! Jeg er helt enig. Vel, det med sticky er vel å gå litt vel langt? Det med skrivefeil lar jeg gå utover en viss tråd i annet-delen av forumet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) "Now wait a minute billy, we don't want to start a new thread yet" Genial Endret 13. desember 2004 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Gone Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 wotg skrev: Bra innlegg Guezz. Jeg har forståelse for skrivefeil og de som er dyslektikere, men alt det sms språket og de som skriver som de snakker ( take note nordlendinger ) må skjerpe seg.Admin gjør denne tråden sticky......på forhånd takk Nordlendinger? Er ikke noe verre på sms-språk enn noen andre, vel? Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Jeg ser meg enig i det med dårlig beskrivelser og ellers det meste du sier. Det jeg syntes blir litt dumt er kansje dialekter. Det er jo tross alt et norsk forum. At folk skriver på dialekt plager ikke meg og må også si at det er litt trangsynt å si at men ikke forstår det. det er jo folk på dette forumet som skriver dansk(noen en blanding av norsk og dansk) svensk og i noen tillfeller engelsk. En del danske ord kan være vannskelig men ingen skriker av den grunn. Så lenge det ikke står noen rettningslinjer om type språk, det være seg dansk, engelsk eller dialekt, så jeg syntes vi skal holde oss unna akkurat den delen. Som jeg sa tidligere. Resten av posten din er jeg helt enig i. God jobb Endret 13. desember 2004 av Slefve Lenke til kommentar
guezz Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Gone @ 13/12/2004 : 05:33 skrev: Nordlendinger? Er ikke noe verre på sms-språk enn noen andre, vel? Jeg tror han snakker om nordlendingenes dialektbruk her på forumet. Slefve skrev: Jeg ser meg enig i det med dårlig beskrivelser og ellers det meste du sier.Det jeg syntes blir litt dumt er kansje dialekter. Det er jo tross alt et norsk forum. At folk skriver på dialekt plager ikke meg og må også si at det er litt trangsynt å si at men ikke forstår det. det er jo folk på dette forumet som skriver dansk(noen en blanding av norsk og dansk) svensk og i noen tillfeller engelsk. En del danske ord kan være vannskelig men ingen skriker av den grunn. Så lenge det ikke står noen rettningslinjer om type språk, det være seg dansk, engelsk eller dialekt, så jeg syntes vi skal holde oss unna akkurat den delen. Som jeg sa tidligere. Resten av posten din er jeg helt enig i. God jobb Jeg er imot at en bruker dialekt her på forumet. Dette er grunnet at det til tider kan være vanskelig å forstå hva som menes, som setningsoppbygning og ord som bare brukes i visse deler av landet. Bokmål og nynorsk er de offisielle skriftspråkene (samisk er finsk-ugrisk og er dermed ikke beslektet med norsk) her til lands og de bør også være det her på forumet. At folk fra andre land skriver på dette forumet har jeg ingenting imot, så lenge det er snakk om svensk, dansk eller engelsk. Ellers takk for innspill og omtale av tråden min. Endret 13. desember 2004 av guezz Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg er litt enig, men også litt uenig. Jeg synes at det er koselig å gi de samme rådene om og om igjen, og det er ikke ironi. På den annen side så gjør jeg det i arbeidstiden min, så færre innlegg om skjermkort ville antagelig være til beste for sjefen min... Lenke til kommentar
guezz Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg synes en *bump* er nødvendig siden det har vært en del unødvendige tråder og dårlige emnetitler i senere tid. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Må si meg enig med "ranten" din her ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå