Tee_Kay Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei . Jeg skal sette opp ftp server i min Linux Slackware, jeg har prøvd med Proftd men den får jeg ikke starta, noen som vet om noen andre en den som er bra? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bruker PureFTPd selv. vsftpd skal også være bra. Begge satser veldig på sikkerhet (y) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bruker pure-ftp pga eg har bruk for virtuelle brukarar. Om du ikkje får ProFTP til å virke må du ikkje berre hoppe over på ein annan ftp-server. Klarar du ikkje å sette opp ProFTP, så klarar du ikkje å sette opp andre ftp-servarar heller. Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei . Jeg skal sette opp ftp server i min Linux Slackware, jeg har prøvd med Proftd men den får jeg ikke starta, noen som vet om noen andre en den som er bra? Perfekt med full kontroll i Slackware Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ja, sant som objorkum sier... Du må ikke gi opp etter bare én feilmelding. Hva får du opp etter å ha kjørt proftpd? Får du startet den? Logget inn? Sjekket /etc/hosts.deny og allow? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 jeg henger meg også på forslaget om pureftpd, mighty bra program:D Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Tja....etter å ha installert linux for første gang så gikk ikke det ikke lang tid før jeg "trengte" å overføre filer mellom ymse maskiner i heimen. Hadde det litt for travelt til å konfigurere samba, og starta i stedet vsftpd:) Helt kurrant ftp server som kan konfigureres i det vide og det breie:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Når jeg skulle sette opp ftpserveren i slack 10 så måtte jeg inn i /etc/inetd.conf eller noe sånt og fjerne noe kommentargreier for at den skulle aktivere seg. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Proftpd skal funke ganske rett ut fra boxen når du installerer det med slackware. husk å endre i inetd og sette /etc/rc.d/rc.proftpd til at den kan executes (chmod +x /etc/rc.d/rc.proftpd) , så starter den opp når maskina booter. ellers kan du jo bruke sftp hvis du likevel bruker ssh til å administrere pc'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå