Gå til innhold

Et lite lagge problem i 6800LE serien til Hl2

Anbefalte innlegg

Kjøpt nå nettopp fra mpx.no en club3d 6800LE å den er klokka til 15x1.6

funka helt fint detta bare den siste pipen er defekt.

kan noen si meg om dette er normalt, har alle innstillinger høyt på i half life 2 med 2xAA og2xAF med dette systemet

AMD643200+

1GB Ram

6800LE

Men merker at alltid når der er spesiall effekter som lys f.eks så lagger det, det gjelder alle spill. Får 9000 poeng i 3Dmark03 hvis det sier noen. Trenger seriøs hjelp her..

Og dette gleder alle instillinger, uansett oppløsning. Jeg har prøvd veldig mye forskjellig men ingen ting hjelper. Spill gleden faller på 0 å det er veldig leit for jeg vil kunne spille dette med en fin flyt. Noe må være feil? Er det noen her som har noen tips dem kan gi meg som er kjent med Hl2 på et slik system? Har prøvd de fleste drivere og. Men kom med innspill på noen som fungerer spesielt godt på hl2. Kjører driver 66.93 nå hvis noen lurer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Jeg har disse specsa:

amd 64 3000+

512 ram

ATI 9800 xxl (står at det er xxl, selv om jeg aldri har funnet noe om xxl kort noe annet sted, funky ^^)

Jeg kjører det fullt på ALT og det lagger ikke... Veldig rart siden pcen min er ikke bygget selv og kostet 8000... Men men, tilbake til ditt problem, 6800LE kortet må IKKE forveksles/sammenlignes men 6800GT for det er noe HELT annet. Hvis du ventet deg noe ala det så ble/blir du skuffet, men det visste du vel.

Mitt råd er å kjøre alle mulige scanner osv for å sjekke for spy/ad-ware osv. Det må være NOE som holder igjen maskina di... Sjekk også om det er noen flaskehalser noe sted (ut i fra det du sa så så det ikke sånn ut) sjekk også om det er nok strøm til å kjøre alt sammen, kanskje det er akkurat for lite strøm?

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

hei tusen hjertelig for svar :D Vel om det er for lite strøm tror jeg ikke, har en cd rom og dvd brenner, og en harddisk koblet på en strømforsyner med 431w. Dette burde da vel være mer en nok ville jeg tro?

Tenkte jeg skulle scanna alt mulig nå, installere SP2 hvis ikke det funker blir det ny reinstall.

Å ja jeg forventet meg kansje litt for mye, å er veldig veldig skuffet, får lyst til og bytte denne til noe annet føler jeg.

Men igjen, tusen takk for svar LuggagE!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det når andre folk kommer på ett forum og sier de kan kjøre det og det spillet helt hakkfritt med den og den maskinvaren så må det taes med en klype salt. Hva som er "laggfritt" varierer veldig fra person til person. Finnes de som ikke ser forskjell på 30 og 60fps. Finnes de som ikke skjønner at de har lav fps før det er så ille at spillet faktisk hakker.

Det er dessuten ett velkjent faktum at Nvidia kort yter lavere i HL2 enn ATI kort gjør.

Vil anbefale trådstarter å legge inn neste driver til skjermkortet sitt fra: http://www.omegadrivers.net/ Vil anbefale denne driveren foran alle andre som er ute nå til tross for at den ikke akkuratt er ny. Denne driveren gir meg hele 8fps bedre i gjennomsnitt i source motoren enn den nyeste offisielle nvidia driveren gjør. Har 6800LE.

Dersom problemet ditt ikke er fps, men bare hakking: Så er dette er ett kjent problem med hl2. Det ble kalt audio stubbering elns. Så og si alle klaget over dette da spillet nettop var kommet ut. Valve har sluppet ett par patcher siden den tid og problemet er fikset for de fleste. Anbefaler deg som sagt å legge inn driveren jeg linket til.

Er du forresten sikker på at det ikke er under autosave denne såkallte laggingen kommer? Dersom det er det kan du jo skru av autosave. Søk på google for å finne ut hvordan du gjør det. Vet at det går ant ved å skrivebeskytte de autosave filene i hl2 mappa, eller noe lignende.

Lykke til!

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Du kan ikke åpne 3 pikselsamlebånd, de er koblet sammen 4 og 4 ... Jeg vet ikke om HL2 er fullstendig fikset, men det var mange folk med bra rigger som fikk fps-hakking av ukjente grunner. Jeg fikk det her og der, men ellers er 6800 LE-kortet mitt helt ok i de få andre spillene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei igjen, en stund siden jeg har vært innom dette hjørnet på forumet, tusen takk for alle tips, tenkte jeg skulle legge inn den driveren du nevner her og se om ting blir litt bedre. Har nå godtatt de små hakkene og tipper at det er vel sånn det er med de fleste spill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...