Gå til innhold

Bytte ut ATI Radeon 9800 Pro

ELR

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut skjermkortet mitt utpå nyåret. Har et par krav:

1.Video inn

2. Video ut (!)

3. Rått i spill

4. Skal brukes uklokket

Med andre ord, noe helt annet enn det jeg har nå. Må naturligvis være AGP.

Noen som har forslag til et genialt kort til max 4000 spenn?

Andre Specs i profilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forslag!

Vet ikke helt hvorfor, men tror jeg liker nVidia bedre enn ATI. Hadde nVidia før, og det var aldri problemer. Nå fungerer TV-ut litt i hytt og pine, noen ganger kommer skjermbildet, men ikke film, andre ganger fungerer det.

Er det bare meg, eller er nVidia lettere å bruke?

Lenke til kommentar

Nvidia har vel tradisjonelt vært litt lettere å ha med å gjøre mtp TV-ut, og hvis du vil ha Nvidia kan du velge f.eks 6800 Ultra. Evt GT hvis du vil spare litt penger.

(Edit: Jeg har ikke prøvd TV-ut på nyere Radeonkort, bare så det er sagt).

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
samma FAEN hva du kjøper enten x800 pro eller 6800Gt, DU kommer ikke til å merke de 2 framesene uansett.. blir gal av nvidia-ati poster!

enig.. er jo sånn at de er omtrentlig likegode!!!

Er kun prisen man skal tenke på i grunn!!!

Ytelse må man se etter modell type!

Lenke til kommentar

Leste kun testen av nVidia sin. Det er vel pris som i siste instans bestemmer hva jeg kjøper. Uansett, har alltid hatt sansen for nVidia, så går nok for den. Dette er ikke en diskusjon "hva er best av ATI og nVidia", men et spørsmål om hvilket kort som gir meg mest for pengene. At begge fabrikanter stiller til dyst er ikke et minus, men siden de er jevne blir det til slutt pris og smak og behag som avgjør.

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar
men på nyåret kommer jo x800xl og x850 kortene. det er vel smartere å vente å kjøpe et kort som er enda et hakk bedre?

Men disse er jo bare en finjustering av x800 brikka, kan jo like godt vente litt lenger.

I midten av 2005 så kommer jo den nye R500 brikka til ati, noen har jo sagt 4x ytelsen til x800?

Da skal i hvertfall jeg gå til innkjøp av et stk. nytt graffikkort :yes:

Edit: Sitter også på et 9800 pro kort å har funnet ut at det holder til da...

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
men på nyåret kommer jo x800xl og x850 kortene. det er vel smartere å vente å kjøpe et kort som er enda et hakk bedre?

Men disse er jo bare en finjustering av x800 brikka, kan jo like godt vente litt lenger.

I midten av 2005 så kommer jo den nye R500 brikka til ati, noen har jo sagt 4x ytelsen til x800?

4x ytelsen til x800 serien er jo rimelig urealistisk. Har enda ikke sett noen grafikkort som gir så store hopp over forrige genarasjons kort... :roll:

Lenke til kommentar
god ide det også, men 850 er jo bedre enn 800xtpe så det er jo et bedre kjøp, men da er jo r500 brikka et enda bedre kjøp. men da må man vente så lenge :(

Bedre kjøp kommer nå helt ann på hva x850koster når det kommer, og hva man da kan plukke x800serien for. Synker prisen dramatisk mens x800kortene fases ut så vil jeg si at 4.5% ytelse ikke forsvarer flere tusen kr. for 4.5% er jævla lite.

Lenke til kommentar

4x ytelsen til x800 serien er jo rimelig urealistisk. Har enda ikke sett noen grafikkort som gir så store hopp over forrige genarasjons kort... :roll:

Ikke noe jeg fant på i farten hvis det var det du trodde ;)

R500 i begynnelsen av 2005

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Nvidia har vel tradisjonelt vært litt lettere å ha med å gjøre mtp TV-ut, og hvis du vil ha Nvidia kan du velge f.eks 6800 Ultra. Evt GT hvis du vil spare litt penger.

(Edit: Jeg har ikke prøvd TV-ut på nyere Radeonkort, bare så det er sagt).

Heh, det er nå heller motsatt. Med nvidia må man ha tvtool for å få brukbar tvut, med mindre de har gjort noe de siste månedene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...