Gå til innhold

billigste surround forsterker?

Anbefalte innlegg

Her er nok den billigste (og dårligste) reciveren du får tak i.

Sett at man har 5 x 20 W + 1 x 80 W surround-anlegg;

Hva er da dårlig med den forsterkeren (Eltax DVD Receiver DR-109)?

Det som er dårlig med den er lydkvalitet og power.For å sette det helt på spissen her,så klarer ikke den reciveren der å drive mer enn et headsett.De wattene som er oppgitt på den reciveren er ikke mye å rope hurra over.Det er jallawatt.

Ja, det er lite watt, derfor er den også liten og billig.

Men hva som man faktisk har et surround-anlegg med utgangseffekt som ikke overstiger hva denne forsterkeren klarer. Da er den vel grei nok?

Joda det er den sikkert. Mulig du blir fornøyd med den,personlig ville jeg aldri hatt en sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har fått tak i en Eltax AVR-800, er bare tullprat om at det er dårlig lyd (som mange hevder, de er som oftest folk som har anlegg til flere titusener da ;) ) Jeg var skeptisk! Har koblet de opp på et par 120W høyttalere, får to på 500W til nyttår. På 120W høyttalerne så er det kjempebra lyd!! Radioen har kjempebra signal, på andre radioer på dette rommet så er det ganske så dårlige signal. Jeg vil anbefale denne til de meste! Jeg ble overrasket. Men folk som er vant til dyre anlegg (langt over 10.000,- klassen) vil selvfølgelig ikke like denne. Prisen ligger på ca. 2200,- hos de fleste forhandlere. (Kjøpte min til datakjeden for 2192,-)

Skal kanskje spise i meg den uttalen jeg kom med om at den forsterkeren du så på var noe dritt! :blush: Jeg fant ut at kameraten min brukte crappy høyttalere (latterlig lite watt, omtrent som PC-høyttalere på Clas Ohlson :p)

Men jeg vil fortsatt tipse deg om å prøve å finne noen som har prøvd den da=) Lykke til! :thumbup: Og ha en riktig God Jul!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...