Leroy Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har netopp installert Ubuntu og alt virker som det skal, bortsett fra mounting av windows partisjonene mine. Med andre distroer har alle partisjoner blitt mountet automatisk, men her skjedde ikke det... Har prøvd å mounte manuelt (mount -t vfat /dev/hda5 /mnt/win), men får da bare en feilmeldig: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda5, or too many mounted file systems Jeg kan se diskene i /dev/, og alle parisjonene ble funnet under installasjonen. Boota knoppix for å teste, og da virka det som bare det. Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Dumt spørsmål, men er windowspartisjonene dine formatert med FAT32 da? Hvis ikke, må du bytte ut vfat med ntfs i kommandoen over. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Det er både FAT32 og NTFS. Partisjonen jeg forsøkte å mounte var da altså FAT Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Enda et dumt spørsmål, men er det rett partisjon? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ohhh, jeg sleit noe jævlig med akuratt det der jeg å, tror det var at jeg glemte å ha med "o=xxxxxx" de xene skal vise hvem som har rettigheter osv. husker ikke helt hvordan det skulle stå, men det svarer sikkert nesteman på. så må du huske å mounte rikitg partisjon! skriv: sudo fdisk -l da får du en oversikt over alle partisjonene, kontroler at du prøver å mounte den riktige. tilslutt må du adde det til fstab slik at det forblir sånn når du rebooter, men det vet du kanskje hvordan gjøres.. Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ubuntu Wikien: http://www.ubuntulinux.org/wiki/Automatica...ndowsPartitions og Ubuntu Forumet: http://www.ubuntuforums.org/ og Ubuntu Guide: http://ubuntuguide.org/ Er dine venner! Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Ser ut som jeg har rota litt . Den ene partisjonen jeg prøvde å mounte var feil partisjon, den andre var ntfs, og jeg glemte å bytte ut vfat... Uansett, nå virker det, jeg kan endelig høre på musikk!! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ser ut som jeg har rota litt . Den ene partisjonen jeg prøvde å mounte var feil partisjon, den andre var ntfs, og jeg glemte å bytte ut vfat... Uansett, nå virker det, jeg kan endelig høre på musikk!! Takk for all hjelp! Windir! *Windir-fan* Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Haha.. Mitt dumme spørsmål var ikke så dumt likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå