Dj Charlie Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan setter dere karakterer egentlig? F.eks: Spillbarhet 9 Grafikk 6 Lyd 3 Varighet 10 Total 9 Skulle ikke karakteren vært 7 (9+6+3+10) / 4 = 7 Kan virke som om dere trøster spillet, for at det har et stort navn. Lenke til kommentar
stroganoff Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Det er vel ikke like store vekttall på hver karaktergruppe. edit: typo Endret 11. desember 2004 av stroganoff Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Det kan det jo umulig hvere. Men jeg mener om spillet hadde fått 7 istedenfor 9, hadde det vært lettere og forholde seg til. Men da må man jo også kanskje være klar over at 7 kanskje hadde vært en bra karakter til et sånt spill. Man kan jo ta hennsyn til type spill da! F.eks: kan 2D spill få 10 i grafikk, om spillet har en "god" grafikk til å hvere 2Dspill. Annet eks. Man bør ikke sammenligne Super Mario og Half Leif, men kanskje Super Mario opp mot tidligere utgivelser. Dette hadde jo kanskje gitt den totale karakter litt mer mening!! Bare et synspunkt. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Totalkarakter blir ikke regnet ut på bakgrunn av de andre karakterene. Den er en karakter som angir hvor godt vi synes spillet er, altså vårt helhetsinntrykk. Hva som gjør et spill godt (evt. dårlig) er forskjellig fra spill til spill. Å regne ut totalkarakteren mener vi derfor blir feil. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 For mer informasjon om karaktersettingen vår, kan du ta en titt på: Slik vurderer Gamer.no spill Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hadde jo vært ganske idiotisk hvis lyd telte like mye som spillbarhet, da Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hadde jo vært ganske idiotisk hvis lyd telte like mye som spillbarhet, da Egentlig ikke. Lyd er ganske viktig i et spill. Lenke til kommentar
TST Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hadde jo vært ganske idiotisk hvis lyd telte like mye som spillbarhet, da Egentlig ikke. Lyd er ganske viktig i et spill. Lyd og grafikk er ikke like viktig i alle spill. I noen spill er faktisk lyd og grafikk det minst viktige. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hadde jo vært ganske idiotisk hvis lyd telte like mye som spillbarhet, da Egentlig ikke. Lyd er ganske viktig i et spill. Ja, lyd er viktig, men kom med et eksempel der lyd er viktigere enn spillbarhet. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hadde jo vært ganske idiotisk hvis lyd telte like mye som spillbarhet, da Egentlig ikke. Lyd er ganske viktig i et spill. Ja, lyd er viktig, men kom med et eksempel der lyd er viktigere enn spillbarhet. Doom 3. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Doom 3. Nåja, siden et stort flertall av dagens gamere ser på Doom 3 som årets største flopp akkurat pga spillbarheten tror jeg nok ikke det var det beste eksempelet Lenke til kommentar
Campari Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Doom 3. Nåja, siden et stort flertall av dagens gamere ser på Doom 3 som årets største flopp akkurat pga spillbarheten tror jeg nok ikke det var det beste eksempelet Hehe.. lyden og grafikken var det eneste som gledet i det spillet. Hadde det telt like mye som spillbarhet/holdbarhet, hadde det nok vært et kjempespill. Heldigvis ble det ikke sånn... Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg synes Doom 3 er årets beste spill sammen med HL2. Men det er egentlig en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mongo FuRY: Hvis man tenker seg om, er spillbarhet det viktigste, uansett. Hvis du hører en si: "Nei, jeg gidder ikke kjøpe spillet, det har så dårlig lyd", er det ganske teit. Særlig sammenlignet med "Gidder ikke kjøpe det, det er så kjedelig.". Det er i det miste en seriøs grunn. Jeg sier ikke at lyd ikke er viktig, du får helt klart en bedre spillopplevelse av råere lyd, men ser ikke hvorfor det er viktigere enn spillbarhet. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva man synes er viktig i et spill er forskjellig fra person til person. Jeg synes selv at spillbarehet er viktigere enn lyd, men jeg mener at spill må ha god lyd for å i det hele tatt være bra. Lyd gir i mange tilfeller bedre stemning/ skumlere atmosfære +++ en det grafikk gjør. Jeg gidder ikke å diskutere dette mere, greit? Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Denne diskusjonen har vel utartet seg til å ikke være annet enn en forklaring på hvorfor vi skriver en omtale, og ikke bare presenterer karakterer. Jeg foreslår at dere uansett leser hele omtalen, da det er der de mest fornuftige betrakteningene står - ikke i en verdi mellom 1 og 10 (inklusivt). Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Lyd er veldig viktig i enkelte spill, men ikke så viktig i andre spill. Bare tenk på Morrowind uten god og stemningsfull lyd. Da hadde spillet vært kjedelig fordi man ikke fikk den riktige stemningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå