Gå til innhold

3,5mm adapter til Nokia

håvard87

Anbefalte innlegg

Ser at det er en annen person som er på utkikk etter 3,5mm adapter til en SE-mobil, så jeg slenger meg på! Det jeg er på utkikk etter er en 3,5mm adapter som funker på de fleste nyere Nokia-modeller, Nokia 6630 og 6230 i mitt tilfelle. Jeg har lest her på forumet om flinke folk som har klart å lage seg en adapter, men jeg vet også at det er mulig å kjøpe. Vet ikke om noen norske nettbutikker selger sånne, men utenlandske sider går også greit.

Noen som kan linke til sider hvor det er mulig å få kjøpt en sånn adapter? - det hadde vært fint. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du en overgang fra 2.5mm plugg til 3.5mm? I så fall er det eneste stedet jeg har sett dette i Norge på Clas Olshon, som en del av et kit med diverse overganger og en forlengelsesledning. Koster bare 89,- dog, og slikt er alltids kjekt å ha liggende. Søk etter varenummer 32-5031.

Edit: Glem det. Disse modellene har vel Nokias properitære tilkobling. Tenkte ikke på det i farta.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Det jeg skrev over var kanskje ikke presist nok, men det jeg skal ha er en overgang så jeg kan bruke et skikkelig headsett når jeg hører på mp3-spilleren og ikke det dårlige som følger med telefonen.

Nettopp. Trodde det var det, men dumme meg glemte i farten at ikke alle mobiler bruker en 2.5mm minijack til headset. Du trenger da noe slikt som varenummer 32-8002 fra Claser'n i tillegg til en overgang fra 2.5->3.5mm som nevnt over. Finnes sikkert lignende andre steder som selger uoriginalt tilbehør også. (Edit: Skal ikke garantere at alle tre kontaktpunktene er koblet på slikt at man får lyd i to ørepropper, men til under femtilappen er det vel bare å prøve?) Har aldri sett noen slik overgang direkte til en 'vanlig' 3.5mm hodetelefonutgang.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...