Gå til innhold

Komplett.no, kjøp av PC, retur


Anbefalte innlegg

Kanskje greit å poste her om erfaringene mine med siste PC-kjøp. Følgende er mine erfaringer med et spesielt kjøp, og jeg skal ikke ha det til at Komplett er dårlig av den grunn.

 

PC-en ble bestilt søndag for snart 7 uker siden. Alle deler var inne, og datamaskinen sto på postkontoret torsdag 4 dager etter. Lørdag dro jeg til fattern (skilte foreldre) for å sjekke om saker og ting var riktig. Da oppdaget jeg at Komplett hadde greid å sende meg feil maskin.

 

Etter litt fram og tilbake kunne Komplett til slutt være med på at de kanskje hadde sendt feil maskin, så vi ordna med retur. Datamaskina ble sendt lørdag uke 3 av 7, av den grunn at ingen var hjemme og kunne sende den før da.

 

Nesten enda en uke gikk, uten at vi hørte fra Komplett. Torsdag sendte vi en purremail, og det ble klart at maskina hadde stått hos Komplett en stund, men siden det (kanskje) ikke var med ordentlig faktura-/returnummer (eller noe i den dur) hadde den bare stått der. Til vårt forsvar kan jeg si at Komplett egentlig var ganske så tilbakeholdne på returinformasjonen, og de virket ikke veldig engasjerte/interesserte i å komme med disse opplysningene. Her mener jeg at Komplett kunne ha sjekket litt bedre etter, om pakka ikke inneholdt tilstrekkelig med opplysninger. Hva hadde skjedd om vi hadde unnlatt å sende purremail? Hadde pakka bare stått der og støva ned..?

 

Uansett, etter denne purremailen fant de PC-en, og ting begynte å skje. Dette var da torsdag uke 4.

 

Uke 5 gikk, og det samme gjorde uke 6, uten at vi hørte noen ting fra Komplett. Det kan hende Komplett etterlyste den andre PC-en i denne perioden. Hva de gjorde vet jeg ikke; men jeg syns de kunne ha oppdatert oss litt mer om hva som skjedde. En liten statusrapport på mail utgjør en forskjell.

 

Mandag uke 7 (mandag 6/12) sendte vi enda en purremail, og denne gangen begynte ting å skje. Vi fikk mail der Komplett beklagde at ting hadde tatt så lang tid, og vi ble lovt dette tastaturet som kompensasjon. Greit nok, ikke noe jeg har veldig mye bruk for, men greit nok.

 

Forigårs (torsdag 9/12) kom den rette maskina til postkontoret. I går (fredag 10/12) ble den hentet, og jeg dro på nytt opp til fattern for å sjekke at saker og ting var rett.

 

Alt så fint ut. Jeg kobla saker og ting sammen, starta opp, og ser til min store forbauselse at Windows XP HE er installert, noe jeg ikke skulle ha. Ingen key fulgte heller med, så da ble det bare formatering og installering av XP Pro. Ingen big deal det, men slike detaljer er med og drar litt ned.

 

En annen ting jeg la merke til, var at tastaturet som ble lovt, ikke var med. Istedenfor var det med en Keytronic mus. Om tastaturet kommer etter vet jeg jo ikke ennå.

 

 

 

Så, omsider fikk jeg rett maskin, men jeg kan ikke si jeg er fornøyd med hvordan Komplett håndterte saken.

 

Etter min mening kunne Komplett ha

  • Gitt bedre og raskere returinformasjon
  • kommunisert bedre, og gjerne sendt oss en statusrapport nå og da
  • sjekka hvilken data som kom, og ikke bare la den stå på lageret (om det var tilfelle)
  • sendt med tastaturet som ble lovt..? (Med forbehold om at det kan komme etter snart)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...