Margarus Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei jeg har nå sotte opp en liten server hjemme hos meg.. skal bare dele litt musikk å dele internett. gammel Dell P3 500mhz Diamond viper tnt2 pro 32ddr dvd kort sblive lydkort 224sdram osdisk: fjutsiu 3gig maxor 20gig disk til å ha dill på. problemet mitt er at jeg for ikke lagt in os på os disken jeg for bootet opp på cden men den henger seg opp under instalasjon av xp.(har prøvd forsjellige cder) det jeg prøvde da var å legge disken i en annen maskin å legge in xp derfra det skulle jeg ikke gjort pga da fikk jeg blue screen nor jeg skulle starte disken på serveren min.! på blue screen står det noe om at jeg må kjøre chdsk /f. hva er det å hvordan kjører jeg det. jeg trenger muligens å komme i dos slik at jeg kan få formatert derfra. hvordan kommer jeg i dos. så tenkte jeg på en ting til også. det står noe om å instalere over netverk hvordan funker det? jeg sitter faktisk på lan nå så det hadde passet fint jeg har min pc å serveren med meg. kan jeg formatere serveren å koble den til nettverket så instalere xp på den via netverke fra min pc ? noen som forsto hva jeg spurte om ? mvh marius Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Slettet. Endret 10. desember 2004 av hårek Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 hvorfor er du så dom å sier slettet?. har ikke sagt no galt jeg? er den feil plasert så kan du heller flytte den!! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hvorfor er du så dom å sier slettet?.har ikke sagt no galt jeg? er den feil plasert så kan du heller flytte den!! Kanskje han sa noe som var feil eller lignende.... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 jaja men kan ikke noen prøve å svare på mit inlegg kansje ? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 hey igjen.. ja da var en veldig plagsom å irriternede helg avlsuttet med timevis av forsøk med å få winxp os innpå maskinen min. jeg har prøvd win2k å xp pro sp1. jeg har nå endelig fott innstalert xp pro sp1 men den vil ikke boote på xp. diskene er helt ny formaterte me ntfs filsystem så la jeg inn xp å skulle starte maskinen for første gang me xp etter installen. den telte opp ram å sa pip å rett før den streken som går langs skjermen kommer opp så reeboter pcen seg. jeg er nå overbevist over at det er en hardware feil.! har prøvd flere kombinasjoner av RAM det er orginalt 128sdram har prøvd me flere 64\32brikker også har prøvd me en annen cpu å prøvd å legge os innpå den andre disken. ingenting funker.... den abre restarter seg som om ingenting var skjedd . speccs på pcen nå p3 500mhz etterlanett Hovedkort . sblive lydkort cinemaster dvd kort dekoder. cdrw brenner 8x maxtor 20gig 1 3 gig (OS disk) netverkskort diamondviper tnt2 pro 32sdram gpu dette er 5200rpms disker dell 200W psu kan noen vær så snill å komme med noen innspill \ erfaringer om hvordan jeg skal få fixet dette problemed. jeg ahr aldrig hatt dette drittet hær før . jeg har altid kunne lagt in xp inn å ut helt feilfritt før. eneste som er gjort med pcen er at jeg har skiftet kabinett(snekra meg tre kabinett) så er os disken lagt til. hva kan ver galt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå