highlander Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Høres jo naturlig ut å si et hamster, men hvis det er ordrett å si en hamster så skal jeg bøye meg i støvet for det. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 en hamsteren kompliment Et kompliment På den linken står det jo faktisk at kompliment er hannkjønn. Lenke til kommentar
embark Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ET hamster? WFT? Haha, har en kompis som sier "ei sau". :!: Nei, grammatikk er viktig! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 en hamsteren kompliment Et kompliment På den linken står det jo faktisk at kompliment er hannkjønn. og det er det og. Heter desverre en kompliment. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ET hamster? WFT? Haha, har en kompis som sier "ei sau". :!: Nei, grammatikk er viktig! samme som jeg sier.. EN hamster? WTF? haha kommer vel an på hvor i landet du kommer fra.. alle de jeg kjenner + meg sier ET hamster Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Et hamster høres best ut! EN hamster blir diskriminasjon av de "kvinnelige" hamsterne da... De vil jo kalles for EI hamster.. Blah! Samme kan det egentlig være.... Er trøtt, vil sove mer! Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 For meg, og sikkert alle andre som snakker nynorsk, høres ET hamster helt løk ut. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 For meg, og sikkert alle andre som snakker nynorsk, høres ET hamster helt løk ut. For meg som "snakker bokmål" også. Får det ikke helt til å stemme. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg snakket bokmål. Og jeg vill aldri funnet på å si en hamster. Har aldri hørt noen si noe annet en et. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det heter EN hamster. Ikke ET hamster. Et hamster høres ut som et verktøy, eller et leketøy. Hadde aldri hørt om noen som sa et hamster før jeg leste dene tråden... :!: Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ditto, bare omvendt... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ditto, bare omvendt... Enig! En hamster høres "corny" ut ET hamster Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 "En hamster" høres ut som en galning fra pengo pengo som nettopp har startet norsk opplæringen sin... "Ett hamster" som i 1 hamster kanskje... "Et hamster" hmm...har vi ett eget ord for hamster av den fagrere kjønn? hvis ikke er det diskriminerende å si "en" til hamsteret Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hamster hamster m3 (ty.) korthalet gnager som samler store vinterforråd, av familien Cricetidae, jf gullhamster . Den gramatiske koden m3 betyr hankjønnsord. Derfor heter det en hamster. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 En hamster Et strikk eller en strikk? Sier en strikk jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 En strikk. Mange som sliter med dette, tydeligvis. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg snakket bokmål. Og jeg vill aldri funnet på å si en hamster. Har aldri hørt noen si noe annet en et. Samma her.. Alle jeg kjenner + meg sier et hamster... Er det ikke samma om man sier begge da? Bare man bøyer rett? Det var en fin hamster Det var et fint hamster Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Et hamster? Heh... Et hund, et katt, et tiger, et elefant, et fisk, et mus, et fugl, et hest, et mark, et ku, et sau, et ilder...et hamster :!: Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Et hamster? Heh... Et hund, et katt, et tiger, et elefant, et fisk, et mus, et fugl, et hest, et mark, et ku, et sau, et ilder...et hamster :!: Et hund, et katt, et tiger, et elefant, et fisk, et mus, et fugl, et hest, et mark, et ku, et sau, et ilder høres ikke riktig ut, men her jeg kommer fra høres et hamster riktig ut.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er ikke riktig. Punktum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå