zyp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Prøv: make; ./install-sh i stedet for make install. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Åja du hadde køyrd make ja, såg ikkje "&& make". Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Det så ikke jeg heller. Da trenger du ikke make; i det jeg skrev lengre opp, så det holder med ./install-sh. Endret 12. desember 2004 av zyp Lenke til kommentar
Bza Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Nå har jeg funnet ut at det kanskje er mer feil her enn jeg trodde til å begynne med. Når jeg kjører ./configure i "gaim-vv" mappen så kommer denne feilmeldingen til slutt: checking for GLIB - version >= 2.0.0... no Derfor lastet jeg ned GLIB 2.4.8 og skulle installere den. Den krevde "pkg-config" så jeg lastet også ned denne og installert den først. Når jeg da skrev "./configure" i GLIB mappen, så kom følgende feilmelding: checking how to run the C++ preprocessor... /lib/cppconfigure: error: C++ preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check Hva er feil nå da? Er det en lettere måte å installere nyeste GLIB på? en sånn yum install kanskje? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hva er feil nå da? Er det en lettere måte å installere nyeste GLIB på? en sånn yum install kanskje? yum install glib ? Men jeg har en mistanke om at Fedora bare har glib 1.2 i YUM-arkivet. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg prøvde både "yum install glib" og "yum update glib" men får bare melding om at "There is nothing to install" Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hmm, sikker på at ein reinstall av Fedora der du vurderar pakkane nøye er betre? Betre med for mykje enn for lite Ellers vil du sikkert berre få dependency-helvete osv framover. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hehe, ja tror nok jeg kommer til å legge til litt mer snacks neste gang. Men det skal da gå fint å installere vha "Legg til/fjern appliaksjoner" hvis det er noe jeg manger. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hehe, ja tror nok jeg kommer til å legge til litt mer snacks neste gang. Men det skal da gå fint å installere vha "Legg til/fjern appliaksjoner" hvis det er noe jeg manger. Skulle tru det ja, eg har ikkje erfaring med Fedora så eg veit ikkje. La inn FC3 men det vart avinstallert etter 1 time. Skulle eigentleg berre sjekke korleis Fedora var. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Men nå virker det som om "libselinux" og "libxml2" er problembarn hos meg. Hvordan kan jeg reinstallere disse, slik at eventuelle feil som er i de gamle pakkene blir overskrevet? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Personlig så foretrekker jeg apt fremfor yum. For det første så har jeg følelesen av at apt gjør jobben kjappere en yum, og for det andre så kan man i tilegg til apt installere Synaptic Package Manager. Med Synaptic får du en grafisk fremstilling over hvilke pakker som er installert, og hvilke som ikke er. Kan ikke dokumentere at apt er raskere enn yum, men hos meg så virker det som at pakkene jeg vil installere er kjappere på plass når jeg bruker apt. Vil bare understreke at jeg er veldig fersk linuxbruker, og at det var kyrsjo's Fedora guide som hjalp meg med å få dette til å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå