Silver2k Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hey! Jeg vurderer i disse juletider å kjøpe meg et nytt Hk. Mitt gamle msi (478) synger på siste vise og jeg vurderer å gå over til LGA775 siden mange mener 478 er på vei ut av markedet. Litt framtidsrettet må jeg tenke og pci express er nok viktig . ddr2 er ikke nødvendig siden jeg tenkte jeg kunne bruke mine 2 * 512mb apacher minnebrikker. Budsjett ligger rundt 1000 lappen. Noen tips? Har sett litt på dette : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22089 ..Silver.. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 problemet er at det er så få erfaringer i prisguiden Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 eller ikke ? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg er fornøyd med dette kortet Aopen 915P https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&view=techinfos http://www.psdata.no/ps.asp?it=107835 Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Abit AS8 er et meget godt kort Det har både AGP og DDR, men funker veldig bra for det! Jeg er på vors men svarer likevel. Er ikke værst det vel? Bruker selv dette kortet til daglig, uten problemer. Lan og klokke min 2,8 til 3.5 stabilt, men rammen har veldig problemer over 250fsb (250mhz (500fsb)), desverre. Asus kort er nok gode de, om du vil ha PCie i tillegg! Lykke til! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 budsjettet er vel litt i minste laget siden du også må ha CPU og skjermkort Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 budsjettet er vel litt i minste laget siden du også må ha CPU og skjermkort Selvsagt er ikke skjermkort og cpu med på dette budsjettet.. Jeg er på vors men svarer likevel. Er ikke værst det vel? *klap klap* =) Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Har selv P5GD2 Deluxe og var overveldet over alt jeg fikk med(kan blant annet ha 12 HDer på de integrerte kontrollerene, det var med wireless(viste jeg faktiske ikke da jeg bestilte, men kom godt med) og en rekke andre ting), basert på samme brikkesett, men kun med DDR2 minne(virker som det du ser på tar 2 DDR2 brikker foruten vanlig DDR).. Lydkortet er faktisk også ganske genialt, første gang jeg har vært borti ett lydkort der man kan konfigurere utgangene selv. Overklokking på de nye Asus kortene er jo også en drøm, man kan faktisk gjøre det i Windows og det jeg har støtter også NOS, som visstnok skal gi ett ekstra kick dersom det trengs(frekvensen blir satt opp noe, har ikke prøvd det ettersom CPUen er rask nok fremdeles), men kjører vanlig hastighet ellers. Dersom du kjøper ett kort med både AGP og PCi Express for å bruke AGP(er meningsløst visst ikke), så skal du være klar over at AGP porten på noen er koblet mot PCI bussen, dvs ytelsen kan bli så som så. Skal ikke si sikkert at de har gjort dette på Abit kortet, men ville uansett investert i PCI express skjermkort når du først skal oppgradere. Endret 12. desember 2004 av kindings Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Høres bra ut! (virker som det du ser på tar 2 DDR2 brikker foruten vanlig DDR).. oi trodde det tok 6 ddr og 2 ddr2...ser slik ut på hardware...(RAM DDR: 6 +RAM DDR2: 2 ) shoot me if i'm wrong Skal nok kun ha pci express jah...vurderer å kjøpe x800xt pe med pci express så det blir ikke noe problem.. Har selv P5GD2 Deluxe har vurdert dette kortet også jah... flere erfaringer folkens? Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 mn jeg lurer fryktelig på noe...på netshop står det : Asus P5GDC Pro hovedkort for S775 I915P NB! Dette hovedkortet krever 24 pins strømovergang er dette noe veldig uvanlig...? eller vil det passe på min "vanlige" strømforsyning..? Lenke til kommentar
SadoZorro Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har Asus P5AD2-E Premium, bruker 20 pin strømforsyning på den. Så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 okey stoler på det da hatt noe problemer med det kortet da eller ? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Selv kjøpte jeg 24 pins strømforsyning, både fordi den jeg hadde ikke var noe særlig og fordi jeg hørte på rykter om at det kunne medføre ustabilitet(noe som sikkert er overdrevet) å bruke vanlig 20 pins.. oi trodde det tok 6 ddr og 2 ddr2...ser slik ut på hardware...(RAM DDR: 6 +RAM DDR2: 2 ) shoot me if i'm wrong pang Det er kun 6 slotter for RAM og dersom du ser på bildet er "hakket" i slotten skyvd litt lengre mot venstre på 2 av dem, det er DDR2 slottene Du klarer neppe å presse ned noe annet der. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hehe ukey:P dvs at det kun er 4 ddr slotter da:) mn fungerer likevel;) EDIT : EL LEIF Endret 12. desember 2004 av Silver2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå