MrLee Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 en kompis av meg som er KFOR nuh bestillte det full pakke, så da skal vi spille når han kommer hjem :smile: Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Skal du har turnbased strat spill for harde grognards er Steel Pantheres WWII ikke til å komme unna (Modern Battles er like om hjørne) (Gratis fra Wargamer) SP W@W er heller ikke å forakte (Gratis fra Matrixgames) Gary Grigsbys Second Front er også konge, men dog bare for spesielt interreserte som har brukbart med tålmodighet (Gratis, fra matrix) Så let etter game SSI spill så skal du finne PS: Panzer general er vel kommet til 3 nå, muligens 3D er nyere? Modern general eller no sånn er også ute. Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 02:12, m-kane skrev:Skal du har turnbased strat spill for harde grognards er Steel Pantheres WWII ikke til å komme unna (Modern Battles er like om hjørne) (Gratis fra Wargamer)SP W@W er heller ikke å forakte (Gratis fra Matrixgames)Gary Grigsbys Second Front er også konge, men dog bare for spesielt interreserte som har brukbart med tålmodighet (Gratis, fra matrix)Så let etter game SSI spill så skal du finne PS: Panzer general er vel kommet til 3 nå, muligens 3D er nyere? Modern general eller no sånn er også ute. Takk skal alle ha. Mange god forslag. Men tror jeg skal skjekke etter spille fra ssi m-kane. Det var noe sånn jeg tenkte på. Problemet med slike spill, fra en spillerutviklers side, er at de ikke er like kommers som f.eks RA. Det er bare det at jeg er lei slike "bygg en base utslett fienden"-spill. C&C var jo helt konge i sin tid, men alle de teite våpene som er kommet til etter hvert på nyere versioner suger rev. Enig at CIV 3 er meget bra, og orion eller no, var også helt konge. Men jeg vil prøve meg som general i sommer! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Det er bare det at jeg er lei slike "bygg en base utslett fienden"-spill. da anbefaler jeg starcraft. Lenke til kommentar
aoi Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 for SC går ikke ut på å bygge base og utslette fienden ? djize... :smile: Kommer snart omtale av Cultures 2 på gamer.no, kanskje dette er noe å vurdere. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:57, Kjetil Lura skrev:Kafarsken vent til warcraft 3 kommer,det spillet blir sikkert veldig bra,er det nye spill du tenker påKjetil Sjakk er en sikker vinner. Du blir aldri lei. (hvis ikke du bare taper) Du lærer til stadighet noe nytt. Det er sosialt (hvis du spiller med venner du ikke begynner å krangle/slåss med). Ikke minst er det lærerikt og intelektuellt utfordrende. Lenke til kommentar
Punjab Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 hva med shogun eller spill som ligner på det. Husker jeg spilte en demo på bravehart for noen år tilbake. Var ikke så værst det heller hvis jeg ikke husker feil. Du kan jo også prøve å spille risk II eller axis and allies. Data versjonen av Axis & Allies er langt fra like morsomt som brettvarianten men det er vært et forsøk? Noen andre som har spilt A&A på pc foresten?? håper de lager en ny versjon av det.... Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 16:26, aoi skrev:for SC går ikke ut på å bygge base og utslette fienden ? djize... :smile: jo, men det kan ikke sammenlignes på noen som helst måte med noen rts spill siden det faktisk ikke er som noen andre rts spill. sc er det eneste rts spillet jeg spiller, siden jeg ikke liker noen andre. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Empire Earth Age Of Qounker Age of kings Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 12:24, El_PoLLa skrev: Quote: Det er bare det at jeg er lei slike "bygg en base utslett fienden"-spill. da anbefaler jeg starcraft. Ô_o starcraft går nok inn i "bygg ein base utslett fienden" -spel Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 siddis: jepp, jeg er luta lei bygg-base-og-utslett-fienden-spill også. gikk lei etter ra1, og da hadde jeg spilt c&c1 og dune spillene. men starcraft er noe ganske forskjellig, og det går man bare ikke lei av, det er ganske enkelt for stort for det. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Sudden Strike.. 2'ern kommer til høsten.. :smile: *glede seg* Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Sjakk er en sikker vinner. Du blir aldri lei. (hvis ikke du bare taper) Du lærer til stadighet noe nytt. Det er sosialt (hvis du spiller med venner du ikke begynner å krangle/slåss med). Ikke minst er det lærerikt og intelektuellt utfordrende. Ble faktisk mester på videregående, så jeg vet hva sjakk er. :wink: Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Age Of Empires II er jo konge spør du meg. Har spilt det siden det kom for lenge lenge siden, og blir aldri lei av det. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 14:47, El_PoLLa skrev:det eneste spillet som er verdig tittelen "strategispill" er starcraft, eneste spillet du ikke går lei av og det er balanse i (som ingen andre rts spill har).trenger du starthjelp i det kan jeg nok gi deg noen tips. Jeg synes vel den var litt drøy. Slik som starcraft for det meste spilles på battle net, mener jeg det ligner mer på arcade. Dessuten finnes det drøssevis med andre spill med god balanse Ellers vil jeg anbefale Civ 3. Det er et spill hvor du virkelig trenger kunnskaper får å komme langt og ikke bare være kjapp med musa. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg venter på Age of Mythology som kommer i September-Oktober. De som vil vite mer om det, kan sjekke ut F.A.Q.-en på AOM Heaven: http://aom.heavengames.com Jeg ble skuffet over Empire Earth. Levde bare ikke opp til kravene (mine). Jeg liker rts-spill med mange muligheter. Derfor er AOE2:TC favoritten. Spilte veldig mye Starcraft før også, p.g.a. den GENIALE balanseringen mellom "sivilisasjonene". Det som fasinerer meg nok til å digge et strategispill: -Dybde -Mange valgmuligheter -Balanse (der er det om og gjøre å utgjøre STØRST mulig forskjell mellom sivilisasjonene, og allikevel ikke gi noen "mer" enn andre) -Grafikk -Detaljer (MEGET VIKTIG FOR ALLE SPILL) Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Jeg synes vel den var litt drøy. Slik som starcraft for det meste spilles på battle net, mener jeg det ligner mer på arcade. Dessuten finnes det drøssevis med andre spill med god balanseEllers vil jeg anbefale Civ 3. Det er et spill hvor du virkelig trenger kunnskaper får å komme langt og ikke bare være kjapp med musa. i sc må du være kjappere og bedre med musa enn fienden som i fps spill som UT og CS. blir jo veldig hektiskt etterhvert, men skal love deg at "kunnskaper" eller skill teller mye mye mer. hvilke andre rts spill har god balanse da? hvordan er civ3? har du link til en demo? Lenke til kommentar
taiLgraB Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Strategispillet over ALLE strategispill, er COMMANDOS 2 SÅ KLART!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Johan Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Commandos er vel mere taktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå