Gå til innhold

Syke holdninger og religioner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, kjøtt produksjon er ofte litt blodig. Eg ser eigentleg ikkje korleis slik slakt kunne vært gjort annaleis.

And please don’t think that if you don’t eat kosher meat, this doesn’t apply to you: Kosher slaughter is more than twice as well regulated as conventional slaughter and is supposed to be more humane.

Er ikkje så stor forskjell på kva metode som blir brukt til slakting, kosher eller vanlig slakt. Dei som velger å bli vegetarianara på grunn av slike videoer, kan berre ete so mykje grønsaker dei vill for min del. Kjøtt er ein viktig del av kosten vår og det må nødvendig vis bli litt grisete når du slakter dyr.

Lenke til kommentar

Eh de skyter vel dyr når de slakter til vanlig? hva ville du valgt, få halsen skåret over eller et skudd i hodet?

Kan gi deg linker til noen koselige videoer fra ogrish der du ser hvor lenge du kan ligge å vri deg etter halsen er skåret over.. det er ganske mange sekund. Som bonus får du en sexy lyd som minner om en hylende gris når offeret prøver å puste av hullet i halsen mens blodet renner ned i lungene.

Endret av Peri
Lenke til kommentar

fant den *Fjernet* veldig sterke scener i denne videoen så ikke se den hvis du ikke vet at du takler sånt. Første gang jeg så en sånn så sleit jeg faktisk med å sove den natta :p

Men blir fort vant til det.

lyden er litt fucka første secs men kommer etterhvert

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

mennesker. Jeg syns det er MYE verre å se at de f.eks skjærer halsen over på et dyr enn et menneske.

De hadde en poll om det på ogrish hva du syns var verst å se. animal cruelty vant med ca 50% andreplass tror jeg var 30% med child abuse eller noe sånt..

Jeg klarer bare ikke se dyr lide, blir så jævli provosert og forbanna.

Samme gjelder unger seff men har aldri sett en video av det så vet ikke hvordan jeg ville reagert. Har ikke planer om å se en video av det heller btw

Lenke til kommentar

Jeg har sett noen peta videoer tidligere. De er kjent for å finne de plassene det er verst sånn at du tror at det er sånn overalt.

Vet ikke hvordan det er med de galningene som slakter sånn men tror ikke vanlige kyr som blir slakta i f.eks norge lider så veldig mye..

Dette er enda en grunn til at jeg blir kvalm av religion.

Lenke til kommentar

De kunne iallfall valgt en annen måte å slakte de på enn å stappe de inn i en maskin som snur de rundt slik at de kan skjære over halsen på dem så blodet spruter ut, så deretter snur de maskinen igjen og åpner luke og ut kommer et dyr som du ser har det veldig vondt og som kravler rundt i blod. Og slakterene står å sparker blod i trynet dems. Det MÅ finnes en bedre måte!

Lenke til kommentar

noen folk eier ikke samvittighet eller medfølelse.

Har hørt rykter om en peta video der de viser hunder som blir flådd levende i kina. Vil ALDRI se den videoen! Da hadde jeg gått bananas, HATER dyreplagere så jævli. Har ikke noe imot at dyr blir drept til mat osv sålenge de ikke lider, men sånne jævler som driver med dyreplageri må dø og brenne evig i helheimen!

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om en peta video der de viser hunder som blir flådd levende i kina. Vil ALDRI se den videoen! Da hadde jeg gått bananas, HATER dyreplagere så jævli. Har ikke noe imot at dyr blir drept til mat osv sålenge de ikke lider, men sånne jævler som driver med dyreplageri må dø og brenne evig i helheimen!

De flåes levende for at pelsen skal bli finere enn om man avliver dyret først, for å tjene noen ekstra prosent.

Anbefaler at du ikke ser den!

Det var det siste steget før jeg ble mental, begynte å slå i veggen.. hadde bare lyst til å grine.

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om en peta video der de viser hunder som blir flådd levende i kina. Vil ALDRI se den videoen!

Tror det var TV2 som hadde en dokumentar om hunder som ble flådd levende, og det ble enormt med reaksjoner i etterkant av denne. De viste selvsagt ikke selve flåingen, men bare rammen rundt det hele var helt jævlig.

Lenke til kommentar

Nå slaktes dyr i Norge etter denne prosessen:

Bedøvelse---> <forskjellige metoder for avlivning>---->selve slaktingen.

Alle dyr, enten det er kosher, Halal eller "norsk" bedøves før avlivning skjer.

PETA er desverre mer et disinformasjonssenter enn opplysningssenter.

"AgriProcessor workers ignore the suffering of cows who are still sensible to pain after having their throats slit by the ritual slaughterer. The animals stagger and slip in blood while their tracheas dangle from their necks."

Kakker du hodet av en høne, hva gjør høna da?

Lenke til kommentar
Har hørt rykter om en peta video der de viser hunder som blir flådd levende i kina. Vil ALDRI se den videoen!

Tror det var TV2 som hadde en dokumentar om hunder som ble flådd levende, og det ble enormt med reaksjoner i etterkant av denne. De viste selvsagt ikke selve flåingen, men bare rammen rundt det hele var helt jævlig.

Ja... jeg husker det. De bandt hunden fast og stakk hull på urinblæra først også :ohmy:

Lenke til kommentar
Kakker du hodet av en høne, hva gjør høna da?

Mener du at de kuene var døde, men det var bare krampene som fikk dem til å kravle rundt?

For det tviler jeg på.... hvis det er den måten de skal gjøre det på så kan de kappe av hele hodet iallfall. Slik at de greiene som går til hjernen går av også og de kan dø med en gang. Isteden for at luftrøret skal henge ut gjennom halsen på dem og la de leve helt til de dør pga mangel på blod og luft.

EDIT: Det finnes bedre måter. Når Gilde slakter griser så sender de dem ned i et gasskammer slik at de blir bedøvet og sovner. Så henger de dem opp med beina i en sånn ting og kutter av strupen på de. Egentlig samme måte som på videoen, men de bedøver de iallfall.

EDIT2: Luftbor sa det først gitt :blush:

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
fant den ...... er veldig sterke scener i denne videoen så ikke se den hvis du ikke vet at du takler sånt. Første gang jeg så en sånn så sleit jeg faktisk med å sove den natta :p

Men blir fort vant til det.

lyden er litt fucka første secs men kommer etterhvert

:no:

:(

trodde videoen med Kenneth Biggley's halshugging var grov.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...