Gå til innhold

Hjelp med serverproblem!

Anbefalte innlegg

Siden ingen vil kjøpe min dual xeon maskin :smile: Så skal jeg bruke den til noe fornuftig.

Har noen spm. På skolen, så bruker de NT4.0 på alle maskinene, alle har sitt eget brukernavn/passord og alle logger seg da inn på sin profil, der eposter, my doc. osv osv ligger. Har lyst til å prøve dette hjemme. F.eks så vil jeg at min maskin (Winxp) og broderns maskin (winxp) skal logge seg inn med brukernavn og passord på en maskin, slik at den kobler seg opp mot en lagret profil på servermaskina. Den skal inneholde f.eks Office osv osv. Har adsl, linja skal deles gjennom servern, så jeg trenger noe som støtter DHCP. Vet at det er noe som heter Citrix MetaFrame XP. Men jeg har ikke 120000 kr heller :razz:.

For å ta et eksempel, hvis jeg velger å formatere maskina mi. Installerer XP på nytt, så skal det være en enkel sak å logge seg inn på serveren med min profil, slik at alle mailer, favorits, desktopen osv er helt som før jeg formaterte.

Noen som er med på hva jeg vil? I prinsippet så vil jeg kjøre alt av programmer jeg installerer fra serveren, slik at den kan ta seg av den delen.

Dette er bare for morro skyld :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har det slik på skolen vi også. bare at vi har win 2000.

Legg inn Windows 2000 server på den maskina di, les litt om Active Directory og diverse annet (ligger masse informasjon i 2000.), og så er det bare å sette opp. veldig enkelt egentlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 11:52, olsen skrev:

Vi har det slik på skolen vi også. bare at vi har win 2000.

Legg inn Windows 2000 server på den maskina di, les litt om Active Directory og diverse annet (ligger masse informasjon i 2000.), og så er det bare å sette opp. veldig enkelt egentlig.

og dyrt......

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 11:41, iceraven skrev:

Siden ingen vil kjøpe min dual xeon maskin (...)

Når jeg spurte om høyeste bud sa du pr mail:

Quote:

Heisann!

Høyeste bud er nå 5000kr. Men den har også en auksjon på qxl..

Mvh.

Åsmund ....

----- Original Message -----

From: Lars ....

To: Åsmund ....

Sent: Wednesday, May 29, 2002 9:11 AM

Subject: SV: Dual Xeon

Tja...hva er det høyeste bud ligger på nå da?

Gidder liksom ikke gi masse mer enn høyeste bud :smile:

Mvh,

Lars ....

Det tolker jeg som at noen hadde lagt inn et bud på 5000 :smile:

PS: Denne posten er ikke for å terge/erge/erte noen...bare påpeke "omstendighetene" :smile:

Lenke til kommentar

hehe..jeg fikk et bud på 5500,- til slutt...men de som ville kjøpe den skal jo ha den til en pris som ikke likner noe :smile:

Dessuten, han som hadde gitt budet, ga ikke lyd fra seg siden. Så jeg har jo ikke fått solgt den

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-06-03 13:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 11:41, iceraven skrev:

Siden ingen vil kjøpe min dual xeon maskin :smile: Så skal jeg bruke den til noe fornuftig.

Har noen spm. På skolen, så bruker de NT4.0 på alle maskinene, alle har sitt eget brukernavn/passord og alle logger seg da inn på sin profil, der eposter, my doc. osv osv ligger. Har lyst til å prøve dette hjemme. F.eks så vil jeg at min maskin (Winxp) og broderns maskin (winxp) skal logge seg inn med brukernavn og passord på en maskin, slik at den kobler seg opp mot en lagret profil på servermaskina. Den skal inneholde f.eks Office osv osv. Har adsl, linja skal deles gjennom servern, så jeg trenger noe som støtter DHCP. Vet at det er noe som heter Citrix MetaFrame XP. Men jeg har ikke 120000 kr heller :razz:.

For å ta et eksempel, hvis jeg velger å formatere maskina mi. Installerer XP på nytt, så skal det være en enkel sak å logge seg inn på serveren med min profil, slik at alle mailer, favorits, desktopen osv er helt som før jeg formaterte.

Noen som er med på hva jeg vil? I prinsippet så vil jeg kjøre alt av programmer jeg installerer fra serveren, slik at den kan ta seg av den delen.

Dette er bare for morro skyld
:grin:

Du kan jo installerre Win2k server + Active Directory.

Masse muligheter med det.

Du kan også spesifisere "Homefolder" ved å :

Høyreklikke på My Computer > Manage > Profile

Så står det vel noe sånt som "Target" eller.no hvor du skriver netbios_navn_eller_IPMappe

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du skafer deg Windows 200 Server og bruker Active Directory. Er ikke vanskelig å sette opp og har masse flexibilitet. Hvem er ISP'en din for ADSL'en? Telenor? hvis ja, så kan du sette opp en NAS på serveren med DHCP og masse annet stach. les mere på Prosjekt siden hvor det står utrolig mye om Active Directory og W2K server og masse annet...

Hvis spørsmål, ta kontakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...