Gå til innhold

hammer-time!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle maser om den fordømte cpu som var låst på 800mhz.. Det sier seg vel selv at de ikke kommer til og selge den med så lav clocke frekvens. Det var bare en test versjon. Samme som med Intel de fikk sin første p4 til og virke ved 900 mhz og startet produksjon av p4 nar de kom opp til 1400-1500 mhz.. Om cpu er låst for overklokking det tviler jeg litt på da en stor del av markerdet deres er bygd opp av overklokkere.

 

hmf, tror jeg fikk med meg alt der

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 12:01, null.sexy skrev:

Alle maser om den fordømte cpu som var låst på 800mhz.. Det sier seg vel selv at de ikke kommer til og selge den med så lav clocke frekvens. Det var bare en test versjon. Samme som med Intel de fikk sin første p4 til og virke ved 900 mhz og startet produksjon av p4 nar de kom opp til 1400-1500 mhz.. Om cpu er låst for overklokking det tviler jeg litt på da en stor del av markerdet deres er bygd opp av overklokkere.


hmf, tror jeg fikk med meg alt der



 

for i pirke litt p4's laveste mhz var 1300;)

Lenke til kommentar

Den første serieproduserte p4en var 1300MHz ja, men den aller førset, kall det betaen om du vil, kjørte ikke på mer en 900MHz. Slike er det nå med Amd`s Hammer, betaen (om du vil) kjører på 800MHz. Har lest rykter om at de vil starte serieproduksjonen i det de klarer 1600MHz på Hammer kjernen. Bare for å pireke litt til.

Lenke til kommentar

Gleder meg vilt . Hammeren ser bare helt vill ut på testen :grin:

gjør jo kort prosess på alt av pentium 4 og tidl amd :smile:

(DOBBEL YTELSE :eek: :eek: :eek: )

 

Ser ut som vi snart kan kategorisere Intel i kategorien:

 

Slagne Kjemper ...

 

Det var nok hammeren og ikke slynga david felte Goliat med :wink:

 

 

 

 

_________________

MSI Turbo II

AMD XP 1500+

256 MB Apacer SDram

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 40 Giga 5400 RPM

Samsung SyncMaster 950P 19"

Aashima Miditower (350W PSU)

Hercules Prophet II GeForce 2 PRO

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: www på 2002-06-08 21:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


siDDIs skrev (2002-06-08 21:47):

noko seier meg at den prossesoren blir ganske dyr, men ikkje for dyr for private bruker, IE 5000kr kanskje


 

Men de har nok fortsatt tenkt å satse på salg til privatpersoner. Hva er det vi fattige-studentene vil kunne kjøpe i åra freamover?

Lenke til kommentar

tviler på at den kommer til å koste 5000kr /stk.

 

Opteron kommer nok heller til å ligge i den prisklassen (og opp),men siden ClawHammer tar over plassen fra Athlon, så vil den bare prises en tanke over sin forgjenger. f.x. 3500-4000? (kjenner ikke prosessorprisene for tiden)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...