Atomics Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei, Jeg har et ganske gammelt hovedkort, men ønsker ikke å bytte enda, blir så mye utgifter, men det klarer både 2100 og 2700 av minne. Nå har jeg Twinmos 2*256 minne 2100 og har lenge lurt på om jeg skal oppgradere. 3 spørsmål: Nr 1. Akkurat nå så er jo 3200 billigere enn 2100, så hvis jeg kjøpte det, så har blir dem jo bare saknet til 2100 eller 2700, og når jeg i fremtiden kjøper ny, så har jeg jo 3200 da. Saken er bare det at jeg lurer på om det er noen sjanse for at hovedkortet ikke kjenner igjen alt for ny ram, eller er det standard? Nr 2. Jeg har lyst å kjøpe 1 GB med minne, men siden jeg har 4 plasser, så er det noen ting jeg lurer på, blant annet, hvis jeg kjøpte en Dual 2*512 brikkepakke, slik som Twinmos sin, så lurer jeg på om det kan oppstå noen problemer om jeg legger til en tredje brikke, Twinmos 512 enkel bare, eller en gammel på 256, kan det oppstå noen problemer? Nr 3. Jeg har hørt at siden jeg har XP 1800+, så er jo CPUen nå best innstilt for 2100 ram, på CPU - "et eller annet" (bus?) er det en grunn for jeg bør kjøre RAMen på 2100, isteden for 2700, hvis CPU og RAM samarbeider bedre der. Grunnen til at jeg spør om 1,5 GB isteden for "standard" 1 GB, som mange bruker, er at jeg ofte har likt å ha mye, fikk meg 512, når de fleste hadd 256MB....(ikke kom å si at det er bortkastet eller bare liten forskjell, det kalles "fremtidsrettet" Vel, det var da alt, håper at noen gidder å lese, og komme med noen gode og filosofiske svar i en eller annen fremtid! mvh Atomics Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Nr 2.Jeg har lyst å kjøpe 1 GB med minne, men siden jeg har 4 plasser, så er det noen ting jeg lurer på, blant annet, hvis jeg kjøpte en Dual 2*512 brikkepakke, slik som Twinmos sin, så lurer jeg på om det kan oppstå noen problemer om jeg legger til en tredje brikke, Twinmos 512 enkel bare, eller en gammel på 256, kan det oppstå noen problemer? Blir neppe problemer, men det anbefales å ha ram bikker på samme størrelse. Men uansett vil det fungere. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 For å finne ett felles svar: Du kan greit kjøpe PC 3200 brikker disse er mer "fremtidsrettet" og kan brukes på seinere system. PC 3200 brikka vil ikke sinke systemet ditt, samtidig som du kan få mere "gratis" ytelse ved å overklokke CPUen, da ikke rammen holder igjen. Ville kjøpt 1GB med ram, siden det er mer enn nok for de fleste uansett hva de driver med. Om de ikke driver med extreme ting. ( proffesjonell videoredigering) Ellers er jo denne rammen, helt grei: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Takker for begge svar så langt.... Nå var det nesten løst, men så hører jeg noe uroligende.....at Twinmos brikker er ustabile med de nye Xp/64 bit prossessorene...det liker jeg ikke å høre.... Selv om mine PC2100 er stabile, skal visst de raskere kanskje være mer ustabile...? Hva med andre merker: Kingston, Crucial, Corsair......er det noe pluss/minus med disse merkene som er verdt å vite....? Også dette Value select til Corsair, hørt at det kan være bra for noe...? - Atomics. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Takker for begge svar så langt.... Nå var det nesten løst, men så hører jeg noe uroligende.....at Twinmos brikker er ustabile med de nye Xp/64 bit prossessorene...det liker jeg ikke å høre.... Selv om mine PC2100 er stabile, skal visst de raskere kanskje være mer ustabile...? Hva med andre merker: Kingston, Crucial, Corsair......er det noe pluss/minus med disse merkene som er verdt å vite....? Også dette Value select til Corsair, hørt at det kan være bra for noe...? - Atomics. Akkurat dette tør jeg ikke å uttale meg om, men du kan jo kjøpe TwinMos og heller sende de tilbake og bytte i noen andre hvis de ikke liker seg hos deg. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hva med andre merker: Kingston, Crucial, Corsair......er det noe pluss/minus med disse merkene som er verdt å vite....? Også dette Value select til Corsair, hørt at det kan være bra for noe...? - Atomics. Kingston, Corsair, OCZ og Geil er jo kvalitetsbrikker av høyeste grad, disse er stabile samtidig som de leveres med livstidsgaranti. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 1Gb eller 1.5Gb... Man merker utrolig lite forskjell på 1Gb-2Gb... Så gå for 1Gb. 1.5Gb ville bare vært sløsing med penger, men hvis du har mye av dem kan du jo heller kjøpe deg litt bedre RAM som denne : Corsair XMS3200XLPRO TWINX DDR400 1024 MB (2x512) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå