Medrakil Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei. Jeg har rydda i skrivebordsskuffene, og har fått tømt en svær skuff. Tenkte jeg skulle prøve å bygge en PC i den (med gamle deler jeg har liggende), men lurte bare på hva jeg bør ha av underlag. Er det skummelt å legge hovedkortet rett på tre"gulvet" i skuffen mtp brann o.l. eller kan jeg bare legge komponentene oppi? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Vil tro det går helt greit, spesielt hvis det er litt eldre komponenter som ikke utvikler så ekstremt med varme. Tre er vel også (tror jeg) bra når det gjelder statisk elektrisitet og slikt. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ok, takk... da prøver jeg det.. Tenkte også på å fikse en slags "front, slik at når man åpner skuffen er det ikke bare en smala med komponenter, men at det er en slags frontvegg foran, kanskje med CD-rom-godsak-hull og sånt.. Noen som har ide om hvordan jeg kan gjøre det? Tidligere stod delene i et legokabinett, kan jo lage front i lego, men det passer kanskje litt dårlig... Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Noe sier meg at den pcen ikke skal være med på LAN... høres fett ut, stå på! regner vi får se bilder? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Det skal ikke kunne begynne å brenne hvis ikke du har noe kortslutting som lager en masse med gnist Så varmt blir nok ikke Hovedkortet hvertfall. Skulle ikkeno annet heller da men Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Blir dårlig med LAN på den ja.. Har fortsatt hoved-PC'en min da.. Denne her skal bygges av eldre saker.. Hmm... På delelageret har vi en Celeron 450 slot etellerannet, og en PII- 266 slot etellerannet, begge med hovedkort. Hvilken ville dere gått for? Celeron er vel litt veikere enn PII, men drøy forskjell i klokkinga og da.. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Syns jeg kan huske at på den tiden de stammer fra, yter/øyt celeron tilnærmet like bra som p2 men var mye billigere. Har tro på at celeron 450 gruser p2 266. Lenke til kommentar
Nvidia_boy Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Eg vil brukt noen lange skruestøtter( slike som følger md nye kabinetter, sånn som man må bruke når man skal feste hovedkortet).. skrudd på en på hvert hull på hovedkortet og brukt d som føtter. (visst du skjønner) Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Lim aluminiums folie invendigt i skuffen , dette gir en gor varmespredning, slik at all varmen ikke fokuseres til et punk. Og bruk distanse bolter, slik at inge deler kommer i direkte kontakt med sluminiumen . Og ikke glem lufting, 2 store hull for inn og utlufting. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Så lenge det ikke lukter svidd, så er det greit:) Hehe, tenker vi bare slenger det nedi og ser hvordan det går jeg... Selv om det med skruestøtter var ikke så dumt, da blir det luft mellom hovedkort og plata... Endret 12. desember 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Alu-folien vil sper varmen over et større område. Slik at du ikke får "hotSpots" under CPU, NB og andre steder. Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 leder ikke alu-folie strøm, aka kortslutning`? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 leder ikke alu-folie strøm, aka kortslutning`? Det er derfor jeg også foreslo distansebolter. Alu->bra Kobber->bedre Gull eller platina->konge. Men det koster litt da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå