ritz00 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei! Pcen min restarter seg bare jeg dunker borti den litt med handen. det skall veldig lite til....Noen som kan jelpe meg her? Pcen er: Xp1800 MSI KT3 Ultra Chiftech kabinett aopen geforce3 ti 200 osv...... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 En kamerat har samme problemet med PC'en sin, og han har også MSi hovedkort. Han aner ikke hvorfor det skjer. Maskina slutta å funke i det hele tatt en periode. Plutselig fungerer den igjen. Mystiske greier altså. Han har ikke giddi å testa å dunke på siden igjen.. Dette var kanskje ikke særlig til hjelp! :razz: Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Sitter alle komponenter sikkelig fast?? Noen løse ledninger? Ellers kan det vel være en litt små deffekt komponent... Lit mere info kunne være fint... Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 alle deler skal være skikkelig i.... en ting til som skjer er att pcen restarter seg når jeg plugger inn fks:mus/tastatur og høytalere. dette skjer av og til.... Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Kan lønne seg å sjekke at alle strømkontakter sitter skikkelig fast. Hadde det samme problemet og det viste seg at strømkontakten til HD'en ikke satt skikkelig fast. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 hvlike infor trenger dere??? skal sjekke kabler nå! Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det kan også være overledning mellom hovedkort og kabinett. En maskin jeg hadde en gang rebootet hvis jeg snudde på skjermen... Det var kabelen som strammet hovedkortet inntil platen bak. La litt plast imellom, det ble helt OK. Det er forresten ikke bra å plugge inn mus og tastatur (PS/2) mens PC'en er på. Jeg har selv sett at et hovedkort ble ødelagt av det. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 ER Psu gammel? Ta ut alt utenom skjermkort og hd. Sjekk om den er like ustabil da. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 psuen er den som står i chiftech kabinetta 340watt. hmm... skal prøve det takk for alle svar! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det kan være noen komponenter som er ustabil. 1 man skal gjøre når man feilsøker er å ta bort alt man kan, ribb maskina slik du får boota den. Er den fortsatt ustabil, så må du låne deler og prøve videre.. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 kan ikke tenkes at det er en av ledingene til reset knappen som er løs da? da kan den komme borti den andre ledningen, og maskinen restartes. Lenke til kommentar
pine Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er meget sansylig at hovedkortet lager kontakt et sted. Som regel er det den fargekode plata bakerst der alle hull til mus, tastatur, parallel og usb ligger. Jeg har hatt problemer på flere maskiner pga dette, både på en aopen kabinett og min chieftec dragon. Det enkleste du kan gjøre er å fjerne det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 11:19, ritz00 skrev:Hei!Pcen min restarter seg bare jeg dunker borti den litt med handen.det skall veldig lite til....Noen som kan jelpe meg her?Pcen er:Xp1800MSI KT3 UltraChiftech kabinettaopen geforce3 ti 200osv...... Kan og være hd som ikke liker slag,har selv aldri dunket i pcen min for å teste hvor mye den tåler før den restarte seg selv,dette er ikke noe mobbing fra min side men virker helt på trynet.Kjetil Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 jeg dunker såvidt det er. kommer bare bort i den av og til hden er det ikke for jeg dunka i skuffen den såt i. Lenke til kommentar
grid Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei, du har en kontaktfeil. Skru av towerdekselet og kakk(slå) forsiktig med den isolerte delen(handtak)av en skrutrekker på de forskjellige komponentene og kontaktene. Good Luck. Lenke til kommentar
happs Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 hei, jeg hadde samme problemet. jeg hadde for mange av de festene hovedkortet er skrudd fast i(tenkte at det ville være mer stabilt å feste komponenter på når det var fester heleveien under hk'et.) Det må ikke være flere enn det skal, da kan det bli en kortsluttning, eller den slår seg av av og til om en dunker borti chassiet. Hos meg ville ikke skjermen gå på, men alt fixa seg da jeg fjerna de extra hk'festene. Sjekk også at hk'et er skrudd skikkelig fast i de festene som skal være der, og at det ikke ligger noe drit(som skruuer og slikt) under hk'et, eller inne i chassiet. Håper dette vil hjelpe deg ! Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå