Gå til innhold

Pc restartes av lite dunk......"&%&"

Anbefalte innlegg

Hei!

Pcen min restarter seg bare jeg dunker borti den litt med handen.

det skall veldig lite til....Noen som kan jelpe meg her?

Pcen er:

Xp1800

MSI KT3 Ultra

Chiftech kabinett

aopen geforce3 ti 200

osv......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat har samme problemet med PC'en sin, og han har også MSi hovedkort. Han aner ikke hvorfor det skjer. Maskina slutta å funke i det hele tatt en periode. Plutselig fungerer den igjen. Mystiske greier altså. Han har ikke giddi å testa å dunke på siden igjen.. Dette var kanskje ikke særlig til hjelp! :razz:

Lenke til kommentar

Det kan også være overledning mellom hovedkort og kabinett. En maskin jeg hadde en gang rebootet hvis jeg snudde på skjermen... Det var kabelen som strammet hovedkortet inntil platen bak. La litt plast imellom, det ble helt OK.

Det er forresten ikke bra å plugge inn mus og tastatur (PS/2) mens PC'en er på. Jeg har selv sett at et hovedkort ble ødelagt av det.

Lenke til kommentar

Det er meget sansylig at hovedkortet lager kontakt et sted. Som regel er det den fargekode plata bakerst der alle hull til mus, tastatur, parallel og usb ligger. Jeg har hatt problemer på flere maskiner pga dette, både på en aopen kabinett og min chieftec dragon. Det enkleste du kan gjøre er å fjerne det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-03 11:19, ritz00 skrev:

Hei!

Pcen min restarter seg bare jeg dunker borti den litt med handen.

det skall veldig lite til....Noen som kan jelpe meg her?

Pcen er:

Xp1800

MSI KT3 Ultra

Chiftech kabinett

aopen geforce3 ti 200

osv......

Kan og være hd som ikke liker slag,har selv aldri dunket i pcen min for å teste hvor mye den tåler før den restarte seg selv,dette er ikke noe mobbing fra min side men virker helt på trynet.

Kjetil

Lenke til kommentar

hei, jeg hadde samme problemet. jeg hadde for mange av de festene hovedkortet er skrudd fast i(tenkte at det ville være mer stabilt å feste komponenter på når det var fester heleveien under hk'et.)

Det må ikke være flere enn det skal, da kan det bli en kortsluttning, eller den slår seg av av og til om en dunker borti chassiet. Hos meg ville ikke skjermen gå på, men alt fixa seg da jeg fjerna de extra hk'festene.

Sjekk også at hk'et er skrudd skikkelig fast i de festene som skal være der, og at det ikke ligger noe drit(som skruuer og slikt) under hk'et, eller inne i chassiet.

Håper dette vil hjelpe deg !

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...