Liestöl Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg bruker en blå kose tøymatte. Men jeg har tenkt å få meg en fUnc sUrface1030, men er redd for at den skal bli litt for glatt Jeg liker litt motstand, føler jeg har litt meir kontroll da. Men hvis jeg bruker den grove sida, for jeg litt "tøy musematte motstand" da eller burde jeg gå for en proff tøymusematte? (bruker nå en optisk a4tech, men skal få meg en mx510) btw siden jeg er så godt i gang. Hva er forskjell på laser og optisk? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) fUnc'en har to sider, en grov og en fin. Den fine siden har en tendens til å bli litt uglatt , alt ettersom hvordan musen er brukt eller ikke. Den grove siden er VELDIG glatt , da spesielt med mouseskates. Edit: Ikke helt sikker på hvorfor den grove siden er glattere enn den fine siden, kan ha noe med at jeg på min gamle dual optical har tatt bort "putene" under musa slik at det blir mindre kontakt mellom flatene. Måtte gjøre det slik fordi musen kom for nært underlaget uten putene på den fine siden, slik at den sluttet å reagere. Forskjellen mellom laser og optisk er egentlig særdeles liten. Laser-LED's har et mer konsentrert lys enn en vanlig LED , og vil derfor bli mer "nøyaktig". Tror ikke dette har så veldig mye å si i praksis, og er nok heller et salgstriks. Endret 10. desember 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg tok faktisk akkurat den overgangen som du nevner her, jeg gikk fra en blå tøymatte til 19 kr hos PSData til fUnc 1030. Jeg syns den glatte siden ble alt for glatt; det skulle nesten bare et lite vindpust til før musa skled bortover matten. Den grove siden er derimot perfekt for meg og mitt bruk, fUnc er meget anbefalt. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Takk takk dere hjelpte meg masse Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har hatt func i over 2 år nå sammen med en MX500. Jeg brukte kun den fine siden i starten, men har nå gått over til den grove siden etter å ha slitt ut den fine siden (den er ikke glatt lenger, men gir ganske mye motstand). Begge sidene funker egentlig veldig bra, det er bare en smakssak hva du liker best. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har hatt func i over 2 år nå sammen med en MX500. Jeg brukte kun den fine siden i starten, men har nå gått over til den grove siden etter å ha slitt ut den fine siden (den er ikke glatt lenger, men gir ganske mye motstand). Begge sidene funker egentlig veldig bra, det er bare en smakssak hva du liker best. Samme her... Den fine siden min ser ut som ordentlig ulendt terreng... ujevnt slitt og masse motstand, etter min mening helt håpløst, hehe. Bruker nå den litt ruere siden, fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Selv bruker jeg den fine siden, med min MX510 + hyperglide. Kunne ikke tenke meg å bruke den ruglete siden. Når matta blir for slitt, kjøper jeg en ny. _ johanf Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har vært trofast fUnc bruker i ei god stund nå. Har vært trofast og hengiven til dens gode egenskaper, men nå er jeg utro med allsop, genial tøymatte for kun 75kr på digital impulse i byen. Dette er value for penge Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Bruker nå en MX510 på en fUnc 1030. Jeg hadde en Ikea tøymusmatte før, men synes ikke den var noe god i det heletatt. Jeg brukte den fine siden av funcen til å begynne med, fordi det gled noe sinnsykt med everglide mouseskatez. Etterhvert gikk jeg over til den rue siden, men den sliter skatezene fort. Dog er den ufattelig digg å bruke, og presisjonen er topp. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 fUnc er veldig glatt, det kan hende at du heller skal gå for en tøymatte. Q-Pad er også veldig glatt, så du kan jo evt. tenke på Everglide DKT pad. Steelpad har også kommet med en tøymatte, faktisk. DKT-Pad fåes hos www.microplex.no QcK-Pad fåes hos www.komplett.no Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Allsop Raindrops sier jeg. Billig og jævlig bra. fUnc 1030 måtte vike for å gi denne plass. Lenke til kommentar
whom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg anbefaler steelpad SS Denne er grovere enn den grove siden til func, og jeg tror den vil passe deg ypperlig Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvis du liker filtmatter. Ikke handl deg fUnk. Det gjorde jeg. Men etter noen måneder gikk jeg tilbake til allsop! Nå bruker jeg en filtmatte til 19,- Men skal investere i en sånn en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå