Gå til innhold

Trenger hjelp til problemer med X800 XT

Mpower20

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort, setter det forsiktig i pc'en, installerer alle drivere/programvare som følger med og når jeg endelig er ferdig med det så tenkte jeg å teste pc'en i 3Dmark. Fikk bare usle 3600poeng!?! :no: Normalt for en pc med følgende spec: P4 2.7Ghz, 512mb DDR og Sapphire Radeon X800 XT???

Synes også ytelsen i spill er dårlig(klar grafikk men hakker litt), og sterk ulyd fra lyden(i spillet) i HL2/CSS :ermm:

Noen som har noe peiling på hva dette kan skyldes? :cry:

Takk for alle svar på forhånd.

Endret av Mpower20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... merkelig... tror du bør score rundt 4500 med et X800XT.. er ikke sikker på 05 scorer.

Har du byttet skjermkort eller ny pc? Brukte du Drivercleaner for å fjerne rester av gamle drivere?? Det bør du gjøre.

Hvilke drivere bruker du?? De fra CD-en er ofte dårlige og utdaterte, og jeg ville gått inn på www.ati.com og lett meg fram til de nyeste driverne der.

Lenke til kommentar
Hmm... merkelig... tror du bør score rundt 4500 med et X800XT.. er ikke sikker på 05 scorer.

Har du byttet skjermkort eller ny pc? Brukte du Drivercleaner for å fjerne rester av gamle drivere?? Det bør du gjøre.

Hvilke drivere bruker du?? De fra CD-en er ofte dårlige og utdaterte, og jeg ville gått inn på www.ati.com og lett meg fram til de nyeste driverne der.

Har bytta skjermkort. brukte de driverene som fulgte med pakken...stammer fra 3/8-04...hmm, gammle?

Lenke til kommentar

Enhver gamer med respekt for seg selv bør ha minimum 1024MB ram :thumbup: Neida, skal ikke strø salt i såret her men det hjelper på, og selvsagt hva slags type ram og merke du har. Det må jo være en flaskehals et eller annet sted som en annen nevnte over. Btw, har du AGP eller PCI-Express kortet ? AGP kortet, med AGP hovedkort og litt dårlig 512MB ram kan føre til den scoren du har fått. Truth hurts sometimes :hm:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
helledussen da, ikke noe vits med ny ram. Formater maskinen, sikkert bare en liten bug i systemet. Er det 3DMark05 du bruker, bør du ha minst 5800 poeng med det systemet der!

5800 poeng? Tror du kan gå ned litt.

kødder du? med mitt system (som btw. er dårligere enn hans) får jeg 5900 poeng i 3DMark05 i XT PE hastigheter, altså 520/560...

Lenke til kommentar
Oki, har oppdatert driverene og vipps 4900poeng...takker og bukker for det geniale innlegget  :!:

Så får vi se på mandag hvordan scoren blir med 1024mb ram.

Tusen takk for alle svar :D

4900 er for lite, du skal ha 1000 poeng til! bare spør på benchmark delen av forumet... evt. les noen poster der med folk som har lignende system...

edit: de 512MB med ram ekstra vil ikke hjelpe ett døyt i 3DMark... snakker av erfaring

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Oki, har oppdatert driverene og vipps 4900poeng...takker og bukker for det geniale innlegget  :!:

Så får vi se på mandag hvordan scoren blir med 1024mb ram.

Tusen takk for alle svar :D

4900 er for lite, du skal ha 1000 poeng til! bare spør på benchmark delen av forumet... evt. les noen poster der med folk som har lignende system...

edit: de 512MB med ram ekstra vil ikke hjelpe ett døyt i 3DMark... snakker av erfaring

I følge futuremark er snittet for en P4 2.8 ghz med radeon x800xt i 3Dmark05 5100 poeng. Dette er et gjennomsnitt, og selvfølgelig finnes det mange over dette, men da gjerne med litt kraftigere cpu. Dette er faktisk en bra score, og jeg ser ingen grunn til at denne personen skal formatere maskina. Da det gjelder spill så er 1024 ram som dag og natt. Spesielt i multiplayersammenheng. Prøvd Battlefield Vietnam eller Joint Oprerations med 1oo stk på et brett med 512 ram? Det er en sørgelig opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...