Kiu Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei, Jg har nylig kjøpt et AMD XP 2600 eller 2700. Mekka alt på plass, trykker på strømmen, også slår den av seg selv med engang. Alt er trippel sjekket, fant tilslutt ut at dersom man tar ut CPU'en, fortsetter vifta på strømmen å gå. Rart syntes jg, helt til jg kom på at AMD XP cpu'er skal jo være grå, for min tidligere var det. Stemmer det eller? For min grønn, og det står bare AMD Athlon på den :/ Noen som kan oppklare problemet? Mange takk, Mvh. Kiu Lenke til kommentar
ADT Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 mange har tidligere spurt om fargen skal ha noe å si, dette tror jeg ikke det har vært noen klare svar på, men samme hvilken farge, skal den iallefall slå seg på! Kan være strømforsyningen som er gåen, evt. for svak til å drive systemet... Lenke til kommentar
Kiu Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg har prøvd med powersupplyen fra min eksisterende datamaskin, men får samme symptom. Det kan vel ikke hende at CPU'en er ødelagt eller noe? Lenke til kommentar
Marcelo Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 det er godt muligt at cpu`en er øddelagt Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekk at alt sitter skikkelig, eventuelt demonter alt og sett det sammen igjen. Grønn pcb på prosessoren er helt normalt, jeg har en brun så det varierer. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Kiu Skrevet 10/12/2004 : 20:16 fant tilslutt ut at dersom man tar ut CPU'en, fortsetter vifta på strømmen å gå. Hva mener du egentlig her?.Går vifta til cpu normalt, og har riktig kobling? Lenke til kommentar
Fear1054 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 skjekk strøm tilførselene som gåt fra poweret og ut til de eventuelle Hardisker osv, hvis det opstår lite kontakt vil de knisse og da slår pcen seg av pga overgang til jord (eller en form for kortsluttning) Det fant jeg ut da jeg bygde opp pceen, da starta såvidt hvifta også slo den seg av, men med lit støtte teip på ledningene fra tilførselen (12V) fungerte alt skikkelig Lenke til kommentar
Kiu Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Joa, men når jeg tar ut CPU'en, fortsetter vifta til strømboksen å kjøre. Så det ser ut som om det er CPU'en som kortslutter eller bryter strømtilførslen. Jeg har faktisk demontert hele pakka, så det er bare CPU igjen i hovedkortet, ikke rammen står i engang. Takk til alle som svarte ! Noen som har opplevd å ha kjøpt ny CPU som er ødelagt? I så fall har jg noe å gå på i og md at selgere kan begynne å pirke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå