Gå til innhold

Hint til riktig forumdel ved stenging av feilpost.

Anbefalte innlegg

Jeg opplever til stadighet at moderatorer stenger tråder fordi de er feilpostet. Det er jo fint og greit.

Men hvorfor skal det være så vanskelig å nevne den riktige forumkategorien?

Det blir jo som å si: "Du gjorde en feil" uten å i det heletatt nevne hva feilen var.

Sansynligvis er det en grunn til at trådstarter har postet der hvor han har gjort det. Og det er da ganske sansynlig at denne grunnen er at han ikke fant noe mer passende sted.

Det er jo helt klart tydelig at personen ikke vet hvor tråden skal postes, da han faktisk posta på feil sted ifølge moderator.

Da syns jeg moderatoren som sier ifra, og stenger tråden bør fortelle brukeren hvor tråden burde vært posta.

La oss ta et eksempel:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=341730

Jeg personlig syns dette er en meget arrogant opptreden av en moderator på et såpass stort og populært forum.

Jeg syns "å nevne den riktige forumdelen" bør inngå i feilpoststenging-rutinene deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I eksempelet ditt ble jo trådstarter henvist til riktig kategori i post nr. 2.

Det er også i de fleste andre tilfeller en eller flere bruker som henviser til riktig kategori før tråden blir stengt.

Synes egentlig ikke at det skal være nødvendig for moderator å gjenta dette, men noen trenger visst å få alt fra dem...

Just my two cents. ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (Opus @ 10/12/2004 : 21:07)
Har du en klage på en moderator, ta det i første omgang opp med moderatoren via mail, PM etc.
Nytter ikke dette, send en klage til forumstyret: [email protected].
Ikke ta slikt opp på forumet.

Denne forumdelen heter "Tilbakemeldinger om forumet", og her kunne jeg gi tilbakemeldinger til moderatorene og forumstyret (ifølge beskrivelsen), noe jeg gjorde.

Dette er ikke en direkte klage på èn moderator, men et forslag til noe som jeg mener kan forbedre forumet her litt...

Hvis du mener at det ikke nytter at jeg gir tilbakemeldinger i denne forumdelen så har nok du skutt deg selv litt i foten, iogmed at beskrivelsen av forumdelen er følgende:

"Her kan du gi tilbakemeldinger til moderatorene og forumstyret."

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Du gjorde rett i å poste dette her. Derimot er eksempelet du drar fram ikkje spesielt bra, sidan brukaren som feilposta faktisk vart henvist til rett forum i post nr. 2.

Brukaren som feilposta bør få beskjed i alle tilfeller om kvar tråden skulle vore posta, men så lenge nokon andre har lagt inn ein slik peikar, så ser eg ikkje kvifor moderatoren skal gjere det på nytt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Andreasfe @ 10/12/2004 : 21:30)
Dette er ikke en direkte klage på èn moderator, men et forslag til noe som jeg mener kan forbedre forumet her litt...

Da hadde det ikke vært nødvendig å linke til tråden, slik du gjorde.

Linker man til konkrete modereringer er det en grunn til det, nemlig missnøye med den aktuelle moderators moderering.

Det var det jeg mente var litt unødvendig.

Er forøvrig enig med deg i at det skal linkes til riktig kategori/forum ved stenging av tråder, særs når det er nye brukere.

Om det var nødvendig i tråden du linker til, er jeg derimot ikke sikker på, da trådstarter ble henvist til riktig forum tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...