Nvidia_boy Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Har tenkt å kjøpe ny kjøling til skjermkortet. Er "low on ammo"...så eg har ikkje tenkt å kjøpe noe dyr kjøling. Tenkte på Vantec Iceberq 4 ATi/nVidia som fåes på microplex for 165kr. Men er den verdt pengene? Eg har Ati R9700pro. Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg hadde en Iceberq 4 kjøler på mitt gamle 9700PRO. Den kjølte littegrann bedre enn originalkjøler, men støyet også en del mer. Jeg koblet den til viftestyring for å dempe støyen, men da var kjøleeffekten tilbake på omtrent det samme som originalt. Det blir den gode gamle balansen mellom kjøling og støy. Kort sagt: Jeg vil ikke si det er verdt det, men det er jo gøy å eksperimentere litt. Lenke til kommentar
Nvidia_boy Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 okey.. er Zalman heatpipe verdt å kjøpe? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hvis du samtidig investerer i en vifte å ha på den vil zalmanen være kjempe.. selv kjører jeg den med en 12db papst 80*80 på et 9800 pro, og det funker glimrende.. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) hehe, du heter Nvidia_boy, men du har et radeon bra du har konvertert! anyway.. får den samma kjølern om 13 dager, hvis du forstår hva jeg mener. skal nok testes litt hvor mye den kan gå da ja. Jeg har et 9600 Pro Ultimate Edition med to små spinkle ribber som er kobler via 1 stk. heatpipe tror nok at Zalman kjøler'n (den blå) kommer til å bli kanon. skal få meg en slik revoltec "luftsirkulør" også slik at det blir bra luftgjennomstrømning. Endret 11. desember 2004 av Hubman Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Denne er nok et bedre valg. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Denne er nok et bedre valg. Sikker på det? Vil ikke tro den er bedre. bare for varmen inne i kabinettet som blir dradd ut, men da slik at gfx-kort får svi av varmen. Zalman'en har doble heatpipes og ribber og har en massiv kjøleoverflate. kombinert med en vifte blir den en av de beste. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Denne er nok et bedre valg. Sikker på det? Vil ikke tro den er bedre. bare for varmen inne i kabinettet som blir dradd ut, men da slik at gfx-kort får svi av varmen. Zalman'en har doble heatpipes og ribber og har en massiv kjøleoverflate. kombinert med en vifte blir den en av de beste. Ikke bare kjøler den bedre en zalman heatpipe, men den senker temperaturen i kassa også. Heatpipen virker jo som en varmeovn i kabinettet, og på såpass varme kort som 9700/9800, trenger man vifte på heatpipen så det støyer likevel. Edit: Her er en test av ATI silencer vs Zalman heatpipe. Endret 11. desember 2004 av likferd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå