Gå til innhold

Kobberkjøling til skjermkort, noe bedre?

Nvidia_boy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Iceberq 4 kjøler på mitt gamle 9700PRO. Den kjølte littegrann bedre enn originalkjøler, men støyet også en del mer. Jeg koblet den til viftestyring for å dempe støyen, men da var kjøleeffekten tilbake på omtrent det samme som originalt. Det blir den gode gamle balansen mellom kjøling og støy.

Kort sagt: Jeg vil ikke si det er verdt det, men det er jo gøy å eksperimentere litt. :)

Lenke til kommentar

hehe, du heter Nvidia_boy, men du har et radeon ;) bra du har konvertert!

anyway.. får den samma kjølern om 13 dager, hvis du forstår hva jeg mener. skal nok testes litt hvor mye den kan gå da ja. Jeg har et 9600 Pro Ultimate Edition med to små spinkle ribber som er kobler via 1 stk. heatpipe

tror nok at Zalman kjøler'n (den blå) kommer til å bli kanon. skal få meg en slik revoltec "luftsirkulør" også slik at det blir bra luftgjennomstrømning.

Endret av Hubman
Lenke til kommentar
Denne er nok et bedre valg.

Sikker på det?

Vil ikke tro den er bedre. bare for varmen inne i kabinettet som blir dradd ut, men da slik at gfx-kort får svi av varmen. Zalman'en har doble heatpipes og ribber og har en massiv kjøleoverflate. kombinert med en vifte blir den en av de beste.

Ikke bare kjøler den bedre en zalman heatpipe, men den senker temperaturen i kassa også. Heatpipen virker jo som en varmeovn i kabinettet, og på såpass varme kort som 9700/9800, trenger man vifte på heatpipen så det støyer likevel.

Edit: Her er en test av ATI silencer vs Zalman heatpipe.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...