@b Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg vil lage en .bat-fil som skriver en tekst til en tekstfil hvert 15. minutt som startes med Windows og kjører i bakgrunnen. Jeg er helt blank på batch programmering, og håper noen kan hjelpe meg med koden. Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hva skal den skrive? bare hei? presiser er du snill Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Dette vil jeg også gjerne vite. Hvis jeg vil ha en .ba fil til å skrive "hei" i et notepaddokument hver 10. minutt, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 echo hei > "C:\Ialla.txt" Sett den i task scheduler. Lenke til kommentar
buundi Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 For å skrive en text til en fil kan du gjøre slik: Echo dette skrives til textfil.txt > textfil.txt Lagre denne som skriv.bat Så kan man legge inn denne linjen for å få et opphold på 15 minutter: sleep.exe 900 (sleep.exe finner du med et raskt søk på google. bare skriv sleep.exe og antall seunder, (900= 15 minutter) Også kunne du ha lagt inn i neste linje "echo skriv tekst nummer 2 > textfil.txt Men da vil den skrive over denne forrige teksten du la inn og det vil du sikkert ikke. Jeg vet ikke hvordan du skal få til det, men det kan kanskje noen andre? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Også kunne du ha lagt inn i neste linje "echo skriv tekst nummer 2 > textfil.txtMen da vil den skrive over denne forrige teksten du la inn og det vil du sikkert ikke. Jeg vet ikke hvordan du skal få til det, men det kan kanskje noen andre? For å legge til tekst i stedet for å overskrive må du bruke dobbelt ">"-tegn. Altså "echo blablabla>>tekstfil.txt" Endret 17. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 så altså: :doloop echo Ialla > tekstfil1.txt sleep 900 goto doloop Lenke til kommentar
buundi Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 så altså: :doloop echo Ialla > tekstfil1.txt sleep 900 goto doloop :doloop echo Ialla >> tekstfil1.txt sleep 900 goto doloop Blir det ikke slik da? med dobbelt ">" tegn. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det kommer som nevnt an på om du vil overskrive filen, eller legge til tekst i slutten av den. Lenke til kommentar
oaeide Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 > overskriver, og >> legger til, sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå