Initium Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Heisann. jeg ønsker meg en barebone SFF pc, på lavbudsjett. Denne skal hovedsakelig benyttes i båt, som kartplotter, DVD fremviser, værkart analysemaskin mm. Såvidt jeg kan forstå, er dette etter dagens std. svært lave krav til spesifikasjoner. Finnes det SFF kasser, som kan benytte HDD, CPU osv fra vanlige kontormaskiner ? Har arvet en DELL P4 maskin fra jobben til kona, og det ville være kjekt å kunne benytte deler fra denne til noe "fornuftig. Kan std. 3,5" HDD benyttes i sånne småtass-kasser ? Jeg ser det er masse skrevet om dette tidligere, men det meste inneholder tekniske beskrivelser jeg ikke ( lenger ) har oversikt over. Håper derfor på litt "SFF for dummies" informasjon. Mvh Initium Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ja.. Det brukes helt vanlige 3,5" harddisker... En slik boks har som regelt rom for: - 1 CD/DVD-stasjon - 1 Diskettstasjon* - 1 Harddisk *Denne kan jo ofres til fordel for en ekstra harddisk hvis man ønsker mye plass.. Såfremt du kjøper en Barebone for Socket 478 så tror jeg nok den Pentium 4 prosessoren vil fungere utmerket. Lenke til kommentar
Initium Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 åssen finner jeg ut hva sokkel jeg har på den maskina jeg har ? Kan jeg se på sokkeltype ut ifra generasjonskode i BIOS elns., eller er det "åpne kassa å glane" som gjelder ? Initium Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Du sier jo at du fikk en "DELL P4", altså en Pentium 4. Dette er det samme Socket 478 Hvis du likevel er i tvil eller vil være på den sikre siden anbefaler jeg at du laster ned gratisprogrammet CPU-Z, dette leser av info fra bl.a CPU. CPU-Z kan lastes ned her: http://www.cpuid.com/cpuz.php edit: skrivefeil Endret 11. desember 2004 av suzze Lenke til kommentar
Initium Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 har sjekka litt ( gravd inni maskina.. ) CPU; P4, 2,4 GHz, 512/400/1,5V HDD WD CAVIAR 40 GB Minne; PC133-333-542 Hva slags SFF kasse til en lav pris kan anbefales til dette utstyret ? Hva trenger jeg i tillegg ( har CD ROM, tror jeg setter i en intern brenner, da jeg bare har ekstern brenner fra før .. ) Initium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå