Gå til innhold

Hvilken 19" LCD i dag / nærmeste fremtid


Henrik_E

Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt en LG L1910B flatskjerm - har vært svært fornøyd med denne. Ser ikke stort til etterslep i NFSU 2 Underground - så mulig at jeg ikke er så kresen på etterslep...

 

Skal nå ha ny skjerm og blir nok da en 19" LCD ettersom jeg synes 17" blir for smått - og tror jeg vil ha mer glede av en 19" ennl 17" Dual screen.

 

Har lest så og si alle testene til Hardware - problemet ofte der er at flere av de 19" jeg ser meg ut har "status" som Anbefales i testene. Gjør det ikke akkurat lettere å finne sin skjerm...

 

Har sett på følgende:

 

LaCie Photon Vision 19

BenQ FP937s

Samsung SyncMaster 910T

NEC MultiSync 1960NXi (1970 kommer snart, bør en vente på denne? Hva er isåfall endret/forskjeller?)

Eizo FlexScan L768

Viewsonic LCD 19" VX910 Sølv/Sort (er en VX912 på vei, noen som kjenner til denne?)

 

Bruksområde:

Endel film-titting (av og til litt dårlige wmv filer)

Generell tekstbehandling - enklere jobbing

Surfing

Bildevisning og redigering

Litt spilling, men ikke så mye

 

(Er vel så og si alle bruksområder det :roll: )

 

Har vel egentlig ikke "falt" for noen av skjermene helt ennå. Jeg vet de ligger i litt forskjellige prisleie, men det er forsåvidt noe jeg ikke bryr meg så fryktelig om (selvfølgelig har en lyst på mest valuta for pengene).

 

Føler at muligens øvre prisgrense er rett rundt 5000 kroner. Bør en vente 1 måned til eller slå til på skjerm nå?

 

NEC har jo fått meget godt på tester her på HW.no, ellers er jeg litt begeistrert for EIZO'en. Da hovedsaklig fordi den har så utrolig smale kanter - får en bedre inntrykk av den.

 

Har jobbet litt på en Samsung 193T og denne likte jeg litt bedre enn min LG1910B som nå skiftes - da grunnet tynne kanter.

 

Noen der ute i Hardware Norge som vil gi en støttende hånd? Håper det... har lest alle poster opp og ned og imente...... vil finne en über skjerm nå :)

 

Edit: Lagt til bruksområder.

Endret av Henrik_E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange har vært innom og lest tråden, men tydeligvis har ingen tatt "bryet" med å svare...

 

Jeg har muligens formulert meg på slik sett at tråden er for lang og omfattende til at folk gidder å lese hele. Ser ofte at mindre tråder på tre - fire linjer blir besvart. Kanskje jeg skal konkretisere tråden slik at det ikke er mye tekst, men håper noen fornuftige hoder allikevel vil besvare den...

 

Noen? Håper det finnes et menneske der ute som vil omfavne meg med sine fornuftige ord :roll:

 

På forhånd takk og god helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...