loggon Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Er det mulig å flytte Hardisk innhold (drivere programer)over til ny HD uten sensitivt stoff så som e-mail ol. Hvilke program anbefales ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Norton Ghost fungerer utmerket. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Har testet det! men jeg tenkte hvordan man enkelt tar kopi av eksisterende hardisk slik at den nye boter i tilsvarende PC. Endret 11. desember 2004 av loggon Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Norton Ghost igjen. Legg ghost.exe på en bootbar(win98 feks.) cd/diskett til dos.og boot med den.. Start ghost.exe Copier innholdet fra den ene disken over på den andre. Husk å formater den nye disken vist den ikke er det,eller så vil ikke ghost kunne bruke den.. Da får du boot på den nye HDen.. Men på spørsmålet ditt så forstår jeg at vil du bare flytte noe av innholdet på disken??? Ta metoden over og så sletter du det du ikke vil ha.. Endret 11. desember 2004 av taz Lenke til kommentar
Khestrayu Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hva med Acronis? Lenke til kommentar
bgronas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 hva med å speile disken, bruk diskpart Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Husk å formater den nye disken vist den ikke er det,eller så vil ikke ghost kunne bruke den.. Man trenger ikke formatere en disk når man bruker Ghost. Enten bruker du clone disk to disk, da kan du ha en helt blank disk. Eller du bruker image (fil) til partistion, da må du partisjonere først. Men ingen formatering, det er bortkastet arbeid. Dessuten inneholder Ghost en funksjon for å lage en komplett boot floppy, så man trenger ikke Win98. Dette gjelder for Ghost 2003 og nyere, det var anderledes før. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Norton Ghost igjen.Legg ghost.exe på en bootbar(win98 feks.) cd/diskett til dos.og boot med den.. Start ghost.exe Copier innholdet fra den ene disken over på den andre. Husk å formater den nye disken vist den ikke er det,eller så vil ikke ghost kunne bruke den.. Da får du boot på den nye HDen.. Men på spørsmålet ditt så forstår jeg at vil du bare flytte noe av innholdet på disken??? Ta metoden over og så sletter du det du ikke vil ha.. Hvordan lager Jeg ghost.exe ? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du lager den ikke,du finner den på maskinen din vist du har innstalert Ghost.. Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Norton Ghost igjen.Legg ghost.exe på en bootbar(win98 feks.) cd/diskett til dos.og boot med den.. Start ghost.exe Copier innholdet fra den ene disken over på den andre. Husk å formater den nye disken vist den ikke er det,eller så vil ikke ghost kunne bruke den.. Da får du boot på den nye HDen.. Men på spørsmålet ditt så forstår jeg at vil du bare flytte noe av innholdet på disken??? Ta metoden over og så sletter du det du ikke vil ha.. Hvordan lager Jeg ghost.exe ? Start ghost fra Windows, og lag deg en ghost oppstart diskett, eller som andre sier kopier Ghost.exe filen til en win98 oppstartdiskett eller en blank en hvis det ikke er plass på win98 disketten. boot opp, kjør ghost.exe så finner du ut. db Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå