ggp Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvordan legger jeg 3 eller mer DIVs etterhverandre. På dreamweaver adder jeg denne linjen: <div align="center" class="style1" id="nav"> <td /> News</div> Når jeg adder 3 eller mer, så blir alt liksom litt bugga. 1 DIV legger seg 1 hakk ned og den vil ikke vises i browseren ... Om jeg adder 2 stk, går alt fint ... Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Koden du oppgav er iallefall ikkje gyldig, sida du ikkje kan la elementer "overlapp" kverandre. Dessuten er ikkje <td /> noke som heiter. Den må først og fremst ligge inni en <table>, og den må lukkast på vanlig måte: <td> innhold </td>. align="center" er forresten unødvendig, slikt skal du gjøre i CSS. For å få tre div'er til å legge seg atmed kverandre, gi dei en bredde og float: left; Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) hva om du skal ha 2 div'r under hverandre, og en stor en på siden noe sånt! 133 233 får det ikke til, blir liggende 1 233 -33 og nei kan ikke legge en wrap rundt 1 og 2, for skal splitte de i en annen style :s Endret 10. desember 2004 av orsus Lenke til kommentar
svamp Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 og nei kan ikke legge en wrap rundt 1 og 2, for skal splitte de i en annen style :s Kan du forklare det litt nærmere? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 CSS: #left { float: left; width: 150px; background-color: #009999; } #middle { float: left; width: 400px; background-color: #22cc22; } #right { float: left; width: 150px; background-color: #009999; } Lenke til kommentar
phanti Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 .. og for at de faktisk skal ligge som left, middle, right, i en rekkefølgen, så må du sette opp html-koden din i den rekkefølgen. Tenk deg at du setter inn bøker i en bokhylle og float: left; vil si du begynner å sette dem til venstere <div id="left">left</div> <div id="middle">middle</div> <div id="right">right</div> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 nåja, men jeg har nå tenkt å endre den rekkefølgen dramatisk. http://home.no.net/orsus/ skal legge stilene ned under main, men har ikke fått gjort det enda. nå har jeg fixa så main siden kommer opp ved menyen ved å bruke relative -190px; men det er jo ikke en brukbar løsning, spessielt når ie opera og FF viser det forskjellig :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå