Ritzkerk Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei der. (dette er littegrann fra en tidligre post jeg la inn, men som ble stengt, får håpe denne ikke blir det) Det har seg sånn at datamaskina mi har blitt skikkli dust nå. Den har funket (nesten) helt fint frem til her om dagen. Jeg skulle skru den på, og den startet, men etter ca 5 sekunder stoppa den igjen. Jeg prøvde meg litt frem og sånn, og fant til slutt ut at det var den ene harddisken min som gjorde det, hvis jeg koblet fra den så klarte maskina ihvertfall å starte, eller den kom litt lenger inn i prosessen. Den kom litt videre, men littegrann før windowslogoen og greier kom opp, så begynner den å pipe, og ingenting mer skjer. Jeg tenkte jeg sku ta en tur inn i BIOS'en å sjekke om det var noe galt der, og der sto det at det ettellerannet om at det kun var mulig å kjøre med minnefrekvens på 333MHz eller over(er bare et alternativ å velge i bios, 333). På grunnlag av dette mistenkte jeg at det var harddisken sin skyld, at det var den som var ødelagt. Men jeg har nå prøvd å bytte ut harddisken i en ekstern en, og der funker den helt fint, og det skjer det samme hvis jeg kobler den som var i den eksterne til data'en.(altså den starter ikke helt) Jeg har også prøvd en del andre ting, annen prosessor, annet hovedkort(da virker det som jeg kommer lenger, den piper ikke eller noe, men det er noe galt med AGP-slot'en på det, så jeg får ikkeno bilde, så får ikke se hvor langt den kommer.), annen vifte, mer/mindre RAM og enda mer. Den vil fortsatt ikke starte ordentlig. (har også sendt mail til komplett om dette, og de sa det kanskje var hovedkortet, men er det virkelig det, siden jeg har prøvd med to forskjellige, og den starter ikke på noen av dee?) Noen som veit hva som kan være problemet? Kunne vært kjekt om noen visste det og svarte fort.... er kjedelig å sitte med en håpløs bærbar, som ingenting funker på.... Hvis det hjelper noe så er detta Maskina mi: AMD XP2600+ ASUS A7V333-x 1x WDC 120gb og 1x WDC 200gb Abit Siluro Ti400 128mb osv:p + litt andre deler, men er vel ikke såå viktig det? Lenke til kommentar
Ritzkerk Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) bump Endret 11. desember 2004 av Ritzkerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå