Gå til innhold

Nforce3 eller Nforce4?

chaos_elf

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt samt cpu og var usikker på om jeg burde vente på Nforce4 eller om jeg bare skal satse på Nforce 3

Hvordan blir ytelseforskjellen og kan jeg regne med små feil, med de nye Nforce4 korten i starten?

takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ser det ikke ut som om nforce 4 hovedkortene kommer her til lands før på nyåret en gang, så spørsmålet er om du vil vente på nf 4 eller ikke, hadde selv tenkt meg nforce 4, men siden det ikke kommer før på nyåret så vet jeg ikke lengre, har så lyst på noe kose meg med i julen, er lei den bærbare..

Lenke til kommentar
men syns det er dumt å bruke masse penger på noen som ikke varer.

Hvilken pc "varer"? Dagens grafikk kort har ingen forskjell på ytelse mellom pcie og agp, og pcie agp broer er så vidt jeg på tur så man kan nok bruke neste generasjon skjermkort på agp plattform hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Jeg, som mange andre, har vurdert dette spørsmålet en god stund nå. For to dager siden bestillte jeg et nforce3-oppsett. Min tankegang som ledet frem til dette var:

1. nf4 vil ha barnesykdommer, slik all ny teknologi har.

2. nf4 vil være dyrere, slik all ny teknologi er.

3. Kjøper jeg nf4 nå, vil jeg ergre meg over nye og bedre nf4-kort som dukker opp utover våren.

4. pci-e 6800gt er enda ikke å oppdrive

5. sokkel 939 vil mest sannsynlig ikke være kompatibel med dual core CPU (antydninger om 441 eller 442)

6.nf3 med 6800gt holder lenge frem til dual core cpu og gpu dukker opp i 2006.

7. sist men ikke minst; jeg trenger ny spillmaskin til jul. :)

Lenke til kommentar
Jeg, som mange andre, har vurdert dette spørsmålet en god stund nå. For to dager siden bestillte jeg et nforce3-oppsett. Min tankegang som ledet frem til dette var:

1. nf4 vil ha barnesykdommer, slik all ny teknologi har.

2. nf4 vil være dyrere, slik all ny teknologi er.

3. Kjøper jeg nf4 nå, vil jeg ergre meg over nye og bedre nf4-kort som dukker opp utover våren.

4. pci-e 6800gt er enda ikke å oppdrive

5. sokkel 939 vil mest sannsynlig ikke være kompatibel med dual core CPU (antydninger om 441 eller 442)

6.nf3 med 6800gt holder lenge frem til dual core cpu og gpu dukker opp i 2006.

7. sist men ikke minst; jeg trenger ny spillmaskin til jul. :)

1 : Tull. tror ikke det er noe mer eller mindre feil på et hvilket som helst nytt NF4 HK en et vilket som helst annet HK på markedet

2: Å gi litt over 1200 for et NF4 nå er HELT akseptabelt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305264&cks=PRL

3: Seff kommer det noe nytt, det gjeler alt innen pc så den ville ikke jeg tatt med her, man kan ikke vente i all evighet heller

4: Kansje ikke, men det kommer fler og fler High End PCIE utover. Du trenger nok ikke vente mange dagene etter nyttår at det kommer til og dukke opp ting

5: Mest snasynlig sier du. men du vet ikke. KJøper du et 939 system nå vil det vare til Dual er i ok pris hvis du Ansolutt skal ha det beste.

6: Jo da det gjør nok det, men som jeg har erfart, dataentusiaser flest vil oppdatere så ofte de kan og har råd, og det er etter min mening ganske ofte.

7: Jeg ville gått for NF4

Håper dette hjalp noen til å se inn i fremtiden, og at man kan ikke vente i all evighet heller. Litt det kan vi, men 5 mnd hvis du har tenkt og kjøpe nå er litt lenge.

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg skal også oppgrader HK og CPU snart og lurer derfor på om jeg skal vente til nForce4 kommer. Jeg har et helt greit skjermkort nå som jeg vil beholde en stund til. Om jeg oppgradere til nForce4 sokkel 939 må jeg da kjøpe pci-e skjermkort eller kan jeg bruke agp kortet jeg har nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...