Canepa Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvordan gjør jeg dette egentlig ?? Har problemer med å finne en haddisk etter en formatering. Koblet denne ut før jeg satte formateringen igang. Når jeg satte den inn igjen etter formatering var den ikke å finne. Dvs han finner den ikke i startup engang. Solutions ? Mvh Raymond Lenke til kommentar
Royal Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 For å resette bios, må du som regel flytte en jumper på hovedkortet. clr cmos heter den som regel, du finner ut hvor den er i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 å huff.. manual ja! kremt. hvor er den mon tro..! Men takk skal du ha..! Tror du at dette kan hjelpe med tanke på hardisken forresten ? Lenke til kommentar
Royal Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Manualen finner du på ofte på nett sidene til hovedkort produsenten din i pdf format. Åssen hardisk er det du har? Hvis det vanlig IDE kabel må du passe på at jumperene på hardiskene står riktig i forhold til master/slave eller cabel select. Finner du hardisken din i bios da? Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Nei det som er problemet.. jeg vet Jumper instillinger er korrekt. Alltid vært sånn. Men nei jeg finner den ikke i Bios ? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ta ut batteriet på hovedkortet - vent 30 sek. - sett det inn igjen. Lenke til kommentar
Noobtube Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hmm sjekk i windows om du finner disken ved hjelp av diskbehandling... Har opplevd at enkelte disker ikke sees i BIOS , men derimot finnes i windows... anyways... Sjekk diskbehandling, og ellers er det et tips å prøve å sette KUN den disken du ikke finner som eneste IDE drive, og se om den ikke finner den da... feilsøke litt Mvh Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 hehe har sjekket det å. Den finnes ikke i diskbehandling. Men skal prøve å sette den som alene disk..! I`ll report back... Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ta ut batteriet på hovedkortet - vent 30 sek. - sett det inn igjen. Korrekt Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 hehe morsomt.. Fant feilen da. Lissa satt ikke skikkelig på plass i disken pga at den ene pinnen var litt bøyd. Nå er jeg på nett igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå