Perra1 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Er det noen her som vet hvilken type matte man trenger i revisor-yrket? Ut i fra hva jeg har forstått så trenger man ikke mx for å komme inn på bachleor studiet. Er det noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Matte var ikke noe krav da jeg begynnte, men du bør ha 2MY eller tilsvarende. Du må, såvidt jeg vet gjennom et mattekurs som bygger på 2MY i løpet av de tre årene utdannelsen tar. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Det er nok en fordel med matte. Økonomi bygger på matte så da blir regnestykket enkelt Endret 10. desember 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Hvordan er økonomi-fagene på vgs? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvis du liker emnet økonomi og penger så blir det lett når det er noe du interesserer deg for. Hvis du har tenkt å bare hangle deg gjennom uten noen innsats blir det umulig. Mye matematikk. Men da hadde du vel ikke tenkt å bli økonom/revisor uansett. Med mindre du er et supernaturtalent innen økonomi ellerno da. Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Hvis du liker emnet økonomi og penger så blir det lett når det er noe du interesserer deg for.Hvis du har tenkt å bare hangle deg gjennom uten noen innsats blir det umulig. Mye matematikk. Men da hadde du vel ikke tenkt å bli økonom/revisor uansett. Med mindre du er et supernaturtalent innen økonomi ellerno da. Jeg vet ikke om det var et svar til meg, men jeg tror det var det. Nå går jeg i 10., og vi skulle finne et yrke hver og se på utdanningsveiene til det yrket. Akkurat nå liker jeg matte veldig godt, men jeg vet jo ikke hvordan matten bli på vgs. Når du sa mye matematikk, mente du på vgs eller i revisor yrket? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Tja, en revisor er jo en som går gjennom haugevis med regnskap for bedrifter mot betaling, så de skal slippe å holde styr på det selv. Og regnskap er matematikk, kanskje ikke algebra, men mye teori om bedriftsøkonomi og sånt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Tja, en revisor er jo en som går gjennom haugevis med regnskap for bedrifter mot betaling, så de skal slippe å holde styr på det selv. Og regnskap er matematikk, kanskje ikke algebra, men mye teori om bedriftsøkonomi og sånt. Regnskap er ikke matematikk. Du må kunne basic pluss, minus osv, men matematikk er det ikke. Eller for å vinkle det på en annen måte, matematikk er den minste utfordringen du har når det gjelder regnskap. Dette blir kanskje flisespikkeri. En revisor går ikke gjennom regnskapet til en bedrift fordi bedfriften ikke gidder, eller skal slippe å holde orden selv. En revisor går gjennom regnskapet fordi bedriften er pålagt å få årsregnskapet revidert. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Matematikken du har på revisor studiet består stort sett av regning med ukjente i forskjellige former, og statistikk. Dette er standard økonomi-linje-matematikk første året. Har du hatt 2MX på VGS, vil nok statistikken være det du må lese mest på. Det var i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå