Gå til innhold

Intel Pentium 4, støtter windows 64-bit edition?

andy4444

Anbefalte innlegg

Hei.. Lurer på om Intel Pentium 4 Prescott støtter 64-bits os'et til windows?

Det står dette: Supported processors: AMD Athlon 64, AMD Opteron, Intel Xeon with Intel EM64T support, Intel Pentium 4 with Intel EM64T support

Burde vel funke da? Eller er jeg helt ute og kjører??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt en prosessor uten det, men det er ikke "bare tull". Vet ikke eksakt når det kommer, men det kommer samtidig. Slik jeg har forstått det kommer intel med 64-bits prosessorer når windows støtter det. Du kan jo kjøpe amd athlon 64.

PS: Windows 64 beta er ute...

Herr Brun

Lenke til kommentar
Nei em64t kan slettes ikke sammenlignes med AMD64. Det kan sammenlignes med A64, som er amd sin 64bits teknologi, men athlon 64 er jo en helt annen prosessor enn intel med em64t-støtte...

Jeg har ikke nevnt Athlon 64 eller noen andre prosessorer for den saks skyld. AMD64 er navnet på teknologien Athlon 64/FX/Opteron bruker.

Lenke til kommentar
Javel. Men poenget mitt er at det er to vesentlige forskjeller på amd64 og em64t. Det er at AMD har lagd amd64 og intel em64t, og at prosessorer med amd64 er å få tak i, det er ikke prosessorer med em64t...

Herr Brun

Jo, det går ann å få xeon prossesorer med em64t...

Lenke til kommentar
Noen som vet når pentium kommer med støtte for 64bit og når windows kommer for 64 bit?  :blush:

Må være tull å kjøpe prosessor uten støtte for dette nå??? :no:

P4 med 64bit støtte blir lansert tidlig neste år som P4 600 serie.

At det er tull å kjøpe PC som ikke støtter 64 bit nå er vel heller overdrevet å påstå. Det tok 10 år før 32 bit utvidelsene i i386 kom til nevneverdig nytte... Tror ikke det vil være mange 64 bit applikasjoner tilgjengelig før ut i 2006-2007 og da er det vel på tide med ny maskin igjen uansett. Selv vurderer jeg å oppgradere min P4 til 32bit P-M + sonoma platform til neste år. Eventuelt bare kjøpe en kraftig laptop. 64 bit er oppskrytt. Samme med dual core. Det er kult å ha, men svært liten nytte. Da tar jeg heller en liten, stille og kraftig PC som får gjort jobben enn en PC med kapasitet til å gjøre masse rart jeg ikke har tenkt å gjøre likevel.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...