Gå til innhold

Pc bruker 15 mni å starte opp, å slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte ikke helt hva du mente på slutten der :no:

Men uansett, start sikkerhetsmodus. Da kommer det opp en boks med en gang. Hvis ikke jeg husker feil skal du trykke Nei eller noe liknende der. Så kan man stille pcn tilbake i tid :hmm: trur jeg.

Noen som kan bekrefte dette?

Jeg tror nemlig dette kan hjelpe deg.

Men prøv et annet tastatur med PS2 tilkobling, se om det virker da.

EIDT: hva med tastaturet du bruker akkurat NÅ! ? Prøv å bruke det!

vell ... det er det som er problemet som jeg har sagt i mange poster.. tastaturet funker ikke som det skal... jeg klarer å trykke F8 så jeg får opp lista, men da slutter den å funke.. så jeg klarer ikke å velge sikkerhetsmodus..

samme når jeg puttet winXp cden i CD-rommen... fikk spm.. press any key to boot from CD.. men da funket det ikke igjen........ kan jo teste et annet tastatur...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får opp den meldingen om at pcen skrur seg av om 60sek så kan du prøve og stille tilbake klokka!

har fått den melgingen noen gange selv og da stiller jeg bare klokka tilbake noen timer så står det i den meldingen hvor det sto at den skrudde seg av om 60sek at den skrur seg av om f.eks. 3timer hvis du stiller klokka tilbake 3timer :cool:

Lenke til kommentar
Hvis du får opp den meldingen om at pcen skrur seg av om 60sek så kan du prøve og stille tilbake klokka! 

har fått den melgingen noen gange selv og da stiller jeg bare klokka tilbake noen timer så står det i den meldingen hvor det sto at den skrudde seg av om 60sek at den skrur seg av om f.eks. 3timer hvis du stiller klokka tilbake 3timer :cool:

hahaah :!:

men fant command.exe i ssytem32 mappa.. da jeg skrev inn shutdown -a så forsvant den......

skal ta ut en rambrikke å se hva som skjer ;)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Om det sikkerhetsmodus ikkje har usb støtte så kan du gå inn i biosen å slå på "legacy usb kb support" eller noko liknande. Dette emulerer en ps/2 port i hardware og fungerar på alle OS. Prøv med knoppix om du vil feilsøke eller kanskje til og med brenne ut data får harddisken. Denne kjører frå cdrom uten å installere, gir eit ganske godt inntrykk av om det er hardware problem, og om du har en brenner og et annet cdrom koblet i maskina samtidig, så kan du brenne ut ting frå harddisken på cd.

Knoppix er tross alt linux versjonen windows brukera ikje klarer seg uten-

Lenke til kommentar
Om det sikkerhetsmodus ikkje har usb støtte så kan du gå inn i biosen å slå på "legacy usb kb support" eller noko liknande. Dette emulerer en ps/2 port i hardware og fungerar på alle OS. Prøv med knoppix om du vil feilsøke eller kanskje til og med brenne ut data får harddisken. Denne kjører frå cdrom uten å installere, gir eit ganske godt inntrykk av om det er hardware problem, og om du har en brenner og et annet cdrom koblet i maskina samtidig, så kan du brenne ut ting frå harddisken på cd.

Knoppix er tross alt linux versjonen windows brukera ikje klarer seg uten-

er knoppix et program? da laster jeg den ned å brenner den ut på pappa sin pc..

å hva er PS2 port`? å hva gjør den godt?

Lenke til kommentar
TOk å formaterte istedenfor... no funker det helt fint ;)

men tastaturet funker fremdeles ikke i oppstart.. :ermm:

men men.-. så lenge alt andre funker så er jeg fornøyd :p

Enten, så prøver du den andre raden med USB-kontakter (forutsatt at du har 2x2 USB) eller så kommer du deg inn i bios og tar på enable usb-kontroller (V1.1+2.0) eller noe slikt litt av hengig av hvilket hovedkort og hvilken bios du har. Tastaturet skal funker helt fra etter POST om du gjør dette, da skal det være null problem med å få navigert de menyene slik at du kommer i safemode osv.

Lenke til kommentar
TOk å formaterte istedenfor... no funker det helt fint  ;)

men tastaturet funker fremdeles ikke i oppstart..  :ermm:

men men.-. så lenge alt andre funker så er jeg fornøyd  :p

Enten, så prøver du den andre raden med USB-kontakter (forutsatt at du har 2x2 USB) eller så kommer du deg inn i bios og tar på enable usb-kontroller (V1.1+2.0) eller noe slikt litt av hengig av hvilket hovedkort og hvilken bios du har. Tastaturet skal funker helt fra etter POST om du gjør dette, da skal det være null problem med å få navigert de menyene slik at du kommer i safemode osv.

Skal prøves :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...