Ed3|eN Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Jeg har nettop kjøpt ny pc fra PSdata, dette var den såkalte "extreme" maskinen deres, denn skulle være spekket med det beste av det beste...... Det som står i maskinen er: -Asus X800pro -MSI VIAK8T800 neo-fisr -Apacer 1.5Gb PC3200 -WD 36.7Gb(Raptor) 10000RPM 16Mb cache -WD 250Gb 7200RPM 8Mb cache -Amd Athlon64 3200+ Det jeg lurte på, er at jeg får ikke noe serlig god fart på god grafikk, så jeg lurte på om det va noe som kunne byttes ut med noe bedre uten at det koster flesk.... jeg regner med at X800pro er godt nokk kjermkort men prossesor og ram f.eks. PS: datamaskin var egentlig satt opp med Geil 2x512 PC3200 (Golden Dragon) ram, men den var dete 5 ukers leverings tid på så jeg byttet til oveernevnte ramisteden, for samme prisen...... Var dette smart??? MVH Super Geimeren!! Endret 10. desember 2004 av Ed3|eN Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Den pcen der skal kunne ta ALT på max grafikk, uten problemer.. Både rammen og prosessoren skal takle alt.. Hvilke drivere bruker du? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ja, det oppsettet der er jo faktisk veldig bra. Støtter forslag om å oppgradere alle drivere, både VIA og ATI drivere. Kanskje det kan hjelpe å skru av fastwrite i BIOS? Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hmm.. Det forslaget fikk jeg også tidligere, men da lurer jeg bare på: Hva er fastwrite? MÅ jeg inn i BIOSen for å skru den av? Lenke til kommentar
Kanna Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Har også et 800 pro kort, tror det kan flashes til 800 XT kort, spesiellt hvis d er et VIVO kort. Driver og finner ut av det. Uansett så skulle det holde i massevis:) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hmm.. Det forslaget fikk jeg også tidligere, men da lurer jeg bare på: Hva er fastwrite? MÅ jeg inn i BIOSen for å skru den av? Lenke til kommentar
Kanna Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du har Cat. Controll senter kan du skru av fastwrite der (SMARTGART) Lenke til kommentar
Ed3|eN Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Takker fo alle svar jeg fikk så fort, går ut i bios og prøver å skru av Fastwrite for og se om deet hjelper nå med en gang..... hehe håper bare jeg finner det, jeg er ikke noen datawizz bare geiming wizz...hehe Takker og bukker Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hmm.. Det forslaget fikk jeg også tidligere, men da lurer jeg bare på: Hva er fastwrite? MÅ jeg inn i BIOSen for å skru den av? vet ikke helt hvordan det er med ati kort, men du trenger ikke det med nvidia.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ofte kan man disable fastwrite i driverne. Den beste måten er jo fortsatt å bare deaktivere den i BIOS, så slipper man å tenke på det mer... Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du har Cat. Controll senter kan du skru av fastwrite der(SMARTGART) Mener du catalyst controle? Det får jeg hvor? =) Lenke til kommentar
Ed3|eN Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Ser faktisk ut som det virket, testet grafikkene i Doom 3 1280x1024 Ultra High Graficks (512Mb texture packs)......... jeg hoppet, drepet, skøyt og lagget ikke i det hele tatt..... takk alle sammen for de kjappe komentarene !!!! Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ang moding av Ati X800PRO til XT Jeg har et orginalt ATI X800PRO som IKKE er VIVO. Kan jeg fortsatt mode dette kortet til XT hastighet?? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Kanna Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kuuuult, men hva gjør du ellers for å klare de innstillingene? Jeg har: AMD 64: 3400+ 1Mb Cashe, 1GB RAM Power Color 800 PRO VIVO MSI K8NEONForce3-250 Raptor 74 GB Samsung 19 LCD 193 P Og klarer ikke ultra, kun en liten stund før det låser seg:( Takknemlig for svar:) Lenke til kommentar
Kanna Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kuuuult, men hva gjør du ellers for å klare de innstillingene?Jeg har: AMD 64: 3400+ 1Mb Cashe, 1GB RAM Power Color 800 PRO VIVO MSI K8NEONForce3-250 Raptor 74 GB Samsung 19 LCD 193 P Og klarer ikke ultra, kun en liten stund før det låser seg:( Takknemlig for svar:) Vet ikke helt, men prøver selv å finne ut av det Lenke til kommentar
Kanna Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ang moding av Ati X800PRO til XT Jeg har et orginalt ATI X800PRO som IKKE er VIVO. Kan jeg fortsatt mode dette kortet til XT hastighet?? Takk for alle svar. Vet ikke helt men prøver å finne ut hvordan selv,(er litt fersk:) Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ang moding av Ati X800PRO til XT Jeg har et orginalt ATI X800PRO som IKKE er VIVO. Kan jeg fortsatt mode dette kortet til XT hastighet?? Takk for alle svar. såvidt jeg har forstått ( jeg kan ta feil... ) så er pipsene på vanlige x800pro kort klippet fysisk over, mens på x800pro vivo er pipes bare låst i bios. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 du får ikke låst opp de siste 4 pipes med et vanlig pro kort. derimot kan du sikkert klokke det til noe i nærheten av xtpe hastighet (520/560) dersom du har en god kjøler Lenke til kommentar
bentrik Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) du får ikke låst opp de siste 4 pipes med et vanlig pro kort. derimot kan du sikkert klokke det til noe i nærheten av xtpe hastighet (520/560) dersom du har en god kjøler Hei og hopp. Du får låst opp de siste pipsene, om du klarer å fikse de avklippede kobberbanene. Enkleste måten jeg ser beskrevet er å bruke en blyant, men er ikke sikkert du får skikkelgi kontakt. -Men mener det er kun der forskjellen ligger. -Mellom VIVO og non VIVO altså.. Lykke til -Bentrik- Edit: Her er oversikten på hvilke kobberbaner som går til hva (for PCI-e) . Du kan enkelt låse pipes ved å tape over banene som skal ned i PCI slotten, og dermed også låse de opp om du klarer å få kontakt igjen. Les selv hos Tom's HW Stort bilde Endret 10. desember 2004 av bentrik Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvis du har Cat. Controll senter kan du skru av fastwrite der(SMARTGART) Mener du catalyst controle? Det får jeg hvor? =) Du får catalyst control center med driverne du laster ned herfra: http://www.ati.com/support/driver.html Velg operativsystemet ditt, graphic driver, og radeon family. Du vil da få valget om å laste ned driverne med eller uten control center. Husk at du må ha Microsoft .NET framework 1.1 for å få CCC til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå