Gå til innhold

Ny harddisk fra MPX


Frekkas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De diskene er jo notoriske. Deskstar er jo søppel enten de er fra hitachi eller ibm

Jeg har hatt IBM disker, senere Hitachi, i årevis. Bortsett fra GXP75 serien, synes jeg disse har vært veldig bra! Aldri kræsjet for meg, noe som ikke kan sies om f.eks Seagate.....

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Som tidligere nevt, jeg ville gått for WD (nr. 4) - de har rykte på seg for å kanskje støye mer enn andre disker (ikke mye, men litt), men de går lengre. Jeg ville uansett styrt unna Maxtor. Det er sikker flere som bruker de med godt hell, men jeg har dårlige erfaringer med de.

 

_

johanf

WD er kjent for god ytelse da, men siden disken står i kabinett vil jeg vel uansett ikke få mer enn 50Mb/s med FW.

har egentlig mest lyst på en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB Ultra, eventuelt Seagate 250GB Barracuda 7200.8 Harddisk. Mens med den Hitachien får jeg 250Gb til 999. Det er billig.

Lenke til kommentar

Syns du skal passe munnen din litt el-sasso. Jeg anbefaler de to merkene fordi jeg selv har gode erfaringer med maxtor og WD.

I HTPC`en min har jeg en stk 74Gb raptor og en Maxtor diamond max 10.

I min arbeids pc står det to stk 36Gb raptor og en stor WD caviar. og i damas pc står det en stk WD caviar og en stk 36Gb raptor.

Disse diskene har jeg GOD erfaring med. Jeg også tidligere brukt IBM, Hitachi, og seagate. Jeg har da opplevd problemer med disker som dør en tidlig død. Noe jeg ikke setter pris på. de siste 14 månedene så har jeg ikke trengt å bytte en eneste disk, så noe riktig må WD og Maxtor gjøre.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har kjøpt to Seagate disker og to WD disker det siste året - begge Seagate diskene mine kom med en fitness på rundt 60% (sjekket med SpeedFan (S.M.A.R.T)) - begge WD diskene hadde full fitness. Dette er visst normalt på Seagate, men jeg vet ikke om det har noe å si.

 

Eneste grunnen jeg kan se at det er noen vits i å velge Seagate er pga. støy - men når kabinettet likevel ikke viderefører like mye støy som et stort kabinett i metall, og disken UANSETT ligger "åpent" på bordet, spiller det vel ikke så stor rolle? Metallkassen som utgjør et fullverdig kabinett vil vel funke litt som en resonanskasse og videreføre og forsterke vibrasjonsstøy.

 

Igjen, legg på noen hundrelapper (om du kan) og gå for en 250GB / 8MB Western Digital disk.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Syns du skal passe munnen din litt el-sasso. Jeg anbefaler de to merkene fordi jeg selv har gode erfaringer med maxtor og WD.

I HTPC`en min har jeg en stk 74Gb raptor og en Maxtor diamond max 10.

I min arbeids pc står det to stk 36Gb raptor og en stor WD caviar. og i damas pc står det en stk WD caviar og en stk 36Gb raptor.

Disse diskene har jeg GOD erfaring med. Jeg også tidligere brukt IBM, Hitachi, og seagate. Jeg har da opplevd problemer med disker som dør en tidlig død. Noe jeg ikke setter pris på. de siste 14 månedene så har jeg ikke trengt å bytte en eneste disk, så noe riktig må WD og Maxtor gjøre.

Vel det var vel fordi du ikke hadde skikkelige argumenter, som det du kommer med nå, at han ble sur.

 

On topic: Har selv en WD 7200rpm 8mb 120GB og en 80GB inne i pc'en og en 250 på utsiden. Aldri hatt noe trøbbel, brummer lit, men stabile og fine. Har også prøvd Seagate 200GB og 80Gb. Merker et disse er mer stillegående, men ellers like fine. :)

Lenke til kommentar
Vel, jeg har kjøpt to Seagate disker og to WD disker det siste året - begge Seagate diskene mine kom med en fitness på rundt 60% (sjekket med SpeedFan (S.M.A.R.T)) - begge WD diskene hadde full fitness. Dette er visst normalt på Seagate, men jeg vet ikke om det har noe å si.

 

Eneste grunnen jeg kan se at det er noen vits i å velge Seagate er pga. støy - men når kabinettet likevel ikke viderefører like mye støy som et stort kabinett i metall, og disken UANSETT ligger "åpent" på bordet, spiller det vel ikke så stor rolle? Metallkassen som utgjør et fullverdig kabinett vil vel funke litt som en resonanskasse og videreføre og forsterke vibrasjonsstøy.

 

Igjen, legg på noen hundrelapper (om du kan) og gå for en 250GB / 8MB Western Digital disk.

 

_

johanf

Kabinettet er helt åpent ja, og lyden og vibrasjonene forplanter seg nokså godt dersom den står på databordet. Den Maxtor disken jeg hadde syns jeg bråkte veldig mye så dersom det er en disk som er mer "resonassvennlig" hadde det vært positivt. Kan sikkert se på en alternativ løsning på plassering av kabinettet slik av det ikke gir fra seg så mye støy. WD 250 koster 200 kr mer enn Hitachi disken, er kanskje verdt det? Mens Seagate på 250GB koster 500 kroner mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...